گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

طراحی سایت پرسش و پاسخ

 ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

طراحی سایت پرسش و پاسخ بسیار پر کاربرد است زیرا امروزه اشخاص جهت یافتن پاسخ برای پرسش های خودشان دیگر به مطالعه کتاب های مختلف نمی پردازند آنها سریع ترین راه را انتخاب میکنند یعنی همان جستجوی سوال خود در دنیای اینترنت تا در زمانی کوتاه به جواب مورد نظرشان برسند ، در اینجاست که اهمیت وب سایت پاسخ پرسش مشخص میشود و افراد برای یافتن پاسخ سوالاتشان به این نوع از وب سایت ها سرک میکشند و اطلاعات مورد نظرشان را از آنها استخراج میکنند .

شرکت گروپ دیزاین با طراحی بیش از ۵۰ سایت پرسش و پاسخ توانایی اجرا و طراحی سایت های پرسش و پاسخ را در کوتاه ترین زمان دارد.

طراحی سایت پرسش و پاسخ را اصولی انجام دهید تا کاربران از آن استفاده ی لازم را ببرند .

انجمن اینترنتی سایتی است با بازدید فراوان در زمینه ی پرسش و پاسخ ، اما بیشتر این وب سایت ها ساختاری نامنظم دارند در مواردی هم باعث گیج شدن کاربران خود میشوند و آنها را قبل از رسیدن به پاسخ مورد نظرشان سر در گم میکنند .

لزوما وبسایت «پرسش پاسخ» و «انجمن گفتگو» که به انها فروم نیز می گویند مشابه هم نیستند و در برخی از موارد با هم تفاوت هایی اساسی دارند مثلا در فروم‌ها یک نفر سوالش را مینویسد و مطرح می‌کند و منتظر پاسخ می ماند ، پست‌هایی که در زیر آن گذاشته میشود هم می‌تواند پاسخ سوال اصلی بوده و یا نظری کوتاه باشد در مورد سوال یا یکی از پاسخ‌های دیگر بجز سوال اصلی که این نوع پاسخ دادن باعث به هم ریختگی در انجمن‌ها میشود .

اما در سایت های پرسش و پاسخ تا حدودی روال کار فرق میکند و در آن «پاسخ» و «نظر» دو مطلب کاملا جدا از هم هستند .

این باعث میشود سایت دیگر حالت بهم ریختگی پیدا نکند و منظم به نظر برسد زیرا هر گاه کاربری قصد پاسخ به سوال اصلی را داشته باشد جوابش را با عنوان «پاسخ» درج می‌کند ولی اگر بخواهد دیگر پاسخ ها را نقد و بررسی کند و در جواب به انها چیزی بنویسد آن را به عنوان «نظر» درج میکند و اینگونه تفاوت ها را قائل میشود و اگر خواستند نظرشان را تغییر بدهند میتوانند از ویرایش استفاده کنند .

 FAQ_sitedesign طراحی سایت پرسش و پاسخ

در وب سایت پرسش و پاسخ برای جستجوی بهتر سوالات خود نکات زیر را در نظر بگیرید :

عنوانی که برای سوال میگذارید را روشن و گویا بیان کنید. عبارات بی‌ ربط را درج نکنید و متن سوال را به اندازه ی کافی توضیح دهید تا خواننده ی سوال مفهوم را متوجه شود .

در طراحی سایت پرسش و پاسخ برای مطرح نمودن هر سوال و پرسشی که دارید برچسبی مناسب انتخاب کنید و سوالات را دسته بندی کنید تا نظم سایت بالا برود و پاسخ سوالات را به درستی دریافت کنید و پاسخ های بی ربط با بحث مورد نظرتان را نداشته باشید .

دسته بندی اهمیت دارد زیرا همه کاربران به تمام دسته ها سر نمیزنند و فقط به دنبا دسته مورد نظر خودشان میگردند و بحث های مربوط به آن را مطالعه میکنند و با بقیه دسته بندی ها کاری ندارند .

درج کردن برچسب کمک می کند تا سوالاتی که شما از کاربران وب سایت میپرسید آسان تر پیدا شوند.

میتوانید برای جبران تلاش افرادی که در وب سایت پرسش و پاسخ فعالیت های زیاد و مفیدی دارند و سوالات خوبی را مطرح میکنند تا بازدیدکنندگان سایت افزایش یابند ، امکانی قرار دهید برای درج کردن تبلیغات رایگان به صورت آیکن های تصویری در کنار وب سایت خود تا بدین روش آنها را تشویق به فعالیت های بیشتری کنید .

میتوانید همین حالا با با شماره ها درج شده در سایت و یا از طریق فرم تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ