گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

آیا سایت شما نیاز به سئو دارد؟

 ۲۲ آبان ۱۳۹۵

کلمه SEO مخفف “بهینه‌سازی موتورهای جستجو” است. شما اگر قصد استخدام یک متخصص سئو را دارید باید در نظر داشته باشید که متخصص سئو می‌تواند کمک بسیار زیادی را به بهبود وب‌سایت شما کمک کند درعین‌حال امکان دارد این کار یک ریسک بزرگ برای وب‌سایت شما باشد و به اعتبار وب‌سایت شما لطمه وارد کند.

بسیاری از متخصصان سئو ویا شرکت‌های فعال در زمینهٔ سئو و حتی مشاوران سئو خدمات مفیدی را برای وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند.

ازجمله:

• بازبینی محتوا و ساختار وب‌سایت‌ها

• ارائه راهکارهای فنی جهت توسعه وب‌سایت ازجمله در زمینه‌های میزبانی، تغییر آدرس‌ها، صفحات دارای خطا، استفاده از جاوا اسکریپت و غیره

• تولید و یا توسعه محتوای سایت

• مدیریت کمپین‌های کسب‌وکار آنلاین

• تحلیل کلیدواژه‌ها

• آموزش SEO

• مشاوره تخصصی بر روی یک کسب‌وکار خاص و موقعیت جغرافیایی خاص

در نظر داشته باشید که صفحه نتایج گوگل شامل نتایج جستجوها و تبلیغات گوگل می‌باشد.

تبلیغات در گوگل هیچ تأثیری بر قرار گرفتن وب‌سایت شما در نتایج گوگل ندارد و فقط به‌صورت تبلیغ نمایش داده می‌شود.

گوگل هرگز جهت قرار گرفتن در نتایج جستجو پولی را دریافت نخواهد کرد و قرار گرفتن در جایگاه نخست گوگل رایگان است.

سرویس‌های رایگان گوگل مانند سرچ کنسول، بلاگ وب مسترها و فروم تبادل‌نظر می‌تواند به شما کمک کند تا وضعیت بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید.

قبل از اینکه شروع به بهینه‌سازی وب‌سایتتان کنید و یا اینکه با یک متخصص سئو شروع به همکاری کنید بهتر است که با موتورهای جستجو و چگونگی عملکرد آنها آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر مطالب زیر را توصیه می‌کنیم:

Google Webmaster Guidelines

Google ۱۰۱: How Google crawls, indexes and serves the web

بهترین زمان جهت استخدام متخصص سئو زمانی است که شما قصد دارید طراحی وب‌سایت خود را تغییر دهید و یا اینکه وب‌سایت جدیدی را بسازید. در این صورت شما و متخصص سئو می‌توانید مطمئن باشید که وب‌سایت شما از همان ابتدا با استانداردهای سئو هماهنگ است. هرچند که یک متخصص سئوی حرفه‌ای می‌تواند سئوی خوبی را بر روی وب‌سایت‌هایی که قبلاً فعال شده‌اند داشته باشد.

چند سوال مفید که می‌توانید هنگام مصاحبه از متخصص سئو بپرسید:

۱- لطفاً نمونه کارهایی که انجام داده‌اید را معرفی کنید و از تجربیات موفقتان برای ما بگویید.

۲- آیا راهنمای وب مسترهای کوکل را پیگیری می‌کنید.

۳- آیا سرویس تبلیغ آنلاینی را پیشنهاد می‌دهید و یا توصیه‌ای جهت بهبود کسب‌وکار آنلاین دارید؟

۴- انتظار دارید چه نتیجه را به‌دست آورید؟ چقدر زمان نیاز دارید؟ چگونه زمانبندی می‌کنید؟

۵- چه تجربه‌ای در زمینه کار ما دارید؟

۶- چه تجربه کاری در شهر ما دارید؟

۷- چه تجربه‌ای در زمینه سایتهای بین المللی دارید؟

۸- مهم‌ترین تکنیک سئوی شما چیست؟

۹- چند وقت است که در زمینه سئو فعالیت دارید؟

۱۰- چگونه با ما ارتباط برقرار می‌کنید؟ ما را در جریان تمام تغییرات و دلایل آنها می‌گذارید؟

درحالی‌که متخضضان سئو می‌توانند سرویس‌های ارزشمندی را ارائه دهند، برخی سئوکاران از روش‌های غیراخلاقی قصد دارند تا تغییراتی را در نتایج موتورهای جستجو انجام دهند.

تلاش جهت شکستن قوانین گوگل باعث می‌شود نتیجه منفی بر روی وب‌سایت شما داشته باشد و یا حتی وب‌سایت شما را از لیست نتایج گوگل حذف کند.

مواردی که باید به آنها توجه داشته باشید:

یکی از موارد رایج کلاه‌برداری استفاده از روش سایه است که با تغییر آدرس صفحه فرود، بازدیدکنندگان را به دامنه دیگری هدایت می‌کنند. معمولاً دامنه‌هایی که به آنها تغییر مسیر داده می‌شوند در اختیار کلاه بردان است که ادعا دارند بر روی سایت مشتری کار می‌کنند. سئوکاران کلاه‌بردار ممکن است که با این روش دامنه‌هایی را که می‌توانند رقیب شما باشند را گسترش دهند.

روش غیرقانونی دیگر سئوکاران کلاه‌بردار، صفحه‌های Doorway است که با کلیدواژه‌ها بر روی بر روی یکی از صفحات مشتری بارگذاری می‌شوند. سئوکار تعهد می‌دهد که این صفحات با کلیدواژه‌های مختلف مرتبط می‌باشند که این مسئله اساساً اشتباه است زیرا هر صفحه کلیدواژه‌های مربوط به خودش را دارد و نمی‌تواند کلیدواژه‌های دیگری را داشته باشد. در برخی موارد سئوکاران لینک‌های مخفی را در این صفحات قرار می‌دهند که امکان دارد سایت‌هایی که لینک آنها در صفحه وب‌سایت شما قرار داده شده است مربوط به سایتهای غیرقانونی و نامربوط باشند که این کار به سایت شما آسیب می‌رساند. اگر فکر می‌کنید که شخص و یا شرکتی درزمینهٔ سئو از شما کلاه‌برداری کرده است، می‌تواند آن را گزارش دهید.

اگر شما در آمریکا هستید می‌توانید از طریق وب‌سایت http://www.ftc.gov/ اقدام کنید و اگر در کشور دیگری هستید از طریق وب‌سایت http://www.econsumer.gov/ اقدام کنید.

مراقب ایمیل‌هایی که از طرف شرکت‌ها و یا مشاوران سئو بدون هماهنگی برای شما ارسال می‌شود باشید.

به شکل عجیبی اسپم زیر برای گوگل ارسال‌شده است:

“گوگل عزیز ما بعد از بازدید از وب‌سایت شما متوجه شدیم که شما در بیشتر موتورهای جستجوی بزرگ و دایرکتوری‌ها لیست نشده‌اید…”

این نوع ایمیل‌ها همانند ایمیل‌هایی نظیر “یک شبه لاغر شوید” یا “قرص رژیمی” یا “کمک برای جابجایی سرمایه دیکتاتور سرنگون‌شده” و نظیر این‌ها بی‌ارزش هستند.

هیچ‌کس نمی‌تواند جایگاه اول گوگل را تضمین کند

از افراد و یا شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند با گوگل در ارتباط هستند و یا الویت جایگاه دارند، دوری کنید هیچ اولویتی برای گوگل وجود ندارد درواقع تنها راهی که می‌توانید سایت خود را در گوگل ثبت کنید، استفاده از Add URL و یا ساخت یک سایت مپ است که می‌توانید این کار را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید.

مراقب شرکت‌هایی که به‌صورت محرمانه کار می‌کنند و به شما هیچ اطلاعاتی در مورد عملکردشان نمی‌دهند، باشید. اگر موردی مفهوم نبود بخواهید که برای شما توضیح دهند. اگر سئوکار از روش‌های غیرقانونی اقدام به بهینه‌سازی وب‌سایت شما بکند، ممکن است سایت شما از فهرست نتایج گوگل حذف شود. در اصل شما مسئول هرگونه تغییراتی هستید که شرکت و یا فردی که استخدام کردید بر روی وب‌سایت شما انجام می‌دهند. پس بهتر است در جریان چگونگی انجام کار باشید.

هیچ‌وقت از سئوکار لینک نگیرید

کیفیت لینک‌ها بسیار اهمیت دارند. اینکه تعداد زیادی سایت بی‌ارزش به شما لینک دهند تأثیر زیادی بر روی سئوی سایت شما ندارد.

هوشمندانه انتخاب کنید

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید که با یک متخصص سئو همکاری کنید شاید لازم باشد تحقیقی را در این زمینه داشته باشید. گوگل بهترین مرجع برای تحقیق است. ممکن است در برخی سایت‌ها اخباری را در مورد کلاه‌برداری در زمینه سئو خوانده باشید. گوگل شرکت خاصی را معرفی نمی‌کند. اما شرکت‌هایی هستند که خود را سئوکار معرفی می‌کنند و با استفاده از روش‌های غیرقانونی سعی دارند تا درآمد کسب کنند.

مطمئن شوید که پول شما برای چه سرویسی هزینه می‌شود.

درحالی‌که گوگل هزینه‌ای را برای رتبه‌بندی نتایج نمی‌گیرد برخی از موتورهای جستجو در ازای دریافت مبالغی بابت تبلیغات “پرداخت برای هر کلیک” و یا “پرداخت برای نمایش در نتایج جستجو” این نوع تبلیغات را با نتایج جستجوی عادی ترکیب می‌کنند. برخی از سئوکاران به شما وعده می‌دهند تا در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرید درصورتی‌که وب‌سایت شما در قسمت تبلیغات قرار خواهد گرفت. برخی از سئوکاران با اعلام مبالغ مختلف اینگونه به شما نشان می‌دهند که توانایی جابجایی نتایج را دارند اما در مورد گوگل این روش جواب نمی‌دهد چون گوگل تبلیغات را با برچسب از سایر نتایج جدا می‌کند. پس شما باید از سئوکار هزینه قرارگرفتن دائمی و موقت (تبلیغ) را جداگانه بخواهید.

سوءاستفاده‌های متداولی که صاحبان وب‌سایت‌ها با آنها مواجه هستند چه چیزهایی هستند؟

چه چیزهای دیگری هستند که باید به آنها توجه داشته باشیم؟

در مواجهه با سئوکاران کلاه‌بردار ممکن است با چند مورد مواجه شوید. البته لیست کاملی از این موارد وجود ندارد و شما به‌محض اینکه احساس کردید جایی از کار مشکل دارد از همکاری با آنها امتناع کنید.

درصورتی‌که یک سئوکار یکی از موارد زیر را داشت با او همکاری نکنید:

۱- دامنه‌های سیاه داشته باشد.

۲- در صفحات Doorway مشتریان دیگر لینک قرار داده باشد.

۳- نتایج جستجو و تبلیغات را هم ارزش بداند.

۴- تضمین کردن رتبه‌های بالای موتورهای جستجو

۵- داشتن نام‌های متعدد و غیرواقعی بودن مشخصات Who.is

۶- دریافت ترافیک از موتورهای جستجوی جعلی و وب‌سایت بی‌ارزش

۷- دامنه‌های حذف شده در لیست گوگل داشته باشد و یا دامنه‌هایی که اصلاً در گوگل فهرست نشده‌اند را داشته باشد.

شما میتوانید مطلب اصلی را در آدرس زیر مطالعه کنید.

Do you need an SEO?

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ