گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

ایمیل مارکتینگ

 ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ

با گسترش فناوری و در دسترس بودن و تنوع شبکه های اجتماعی و محبوبیت آنها با وجود قابلیت ها و امکانات زیاد آنها ولی همچنان جایگاه ایمیل محفوط بوده و ایمیل مارکتینگ همچنان به عنوان بهترین راه ارتباطی با مشتریان شناخته می شود.با امکان ارسال ایمیل انبوه بسیاری از صاحبین مشاغل برای داشتن تعداد ایمیل بیشتر با یکدیگر به رقابت می پردازند و هنوز از این مسیر به بازاریابی و رونق کسب کار خود می پردازند. در ادامه این مطلب بیشتر به این موضوع می پردازیم و قبل از هر چیز می خواهیم بدانیم که ایمیل مارکتینگ اصلا چیست؟

ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ همان بازاریابی اینترنتی از طریق ایمل می باشد.یعنی همان پروسه جذب و فروش محصول خود به مشتری از طریق ایمیل.خیلی ها بر این باورند با وجود  برنامه های در دسترس تر دیگر مثل تلگرام واتس آپ و… دیگر ایمیل مارکتینگ کارآمد نمی باشدو این باور غلط است زیرا امروزه اکثر افراد ایمیل های شخصی داشته و دربازه های کوتاه مدت آن را چک می کنند.

این فرآیند به دلیل آغاز شدن ارتباط از سوی مشتری تاثیر زیادی دارد چرا که مشتری با رضایت خود و به دلیل علاقه مندی به کسب و کار شما این ارتباط را برقرار می سازد و خیلی خوشایند است که این تعامل دو طرفه به این شکل برقرار گردد.

تمرکز کاربر روی پیام هایی که از طریق ایمیل دریافت می کند بیشتر است تا پیام رسان های دیگر مثل تلگرام چرا که حجم کمتری ذارند و قابل مشاهده اند ممکن است در تلگرام چندین کانال باشد که شما به میل خود یا خلاف میل خود عضو باشید حجم اطلاعات ارسالی زیاد است و خیلی از آنها را مشاهده نخواهید کرد و این شانس را از کسی که صاحب آن کسب و کار است و اطلاعات را ارسال می کند می گیرد.

البته همه اینها و اینکه ایمیل مارکتینگ گزینه بهتری برای بازاریابی اینترنتی است نیازمند پیاده سازی اصولی آن است که موثر واقع شود.پس اجرای نادرست آن نتنها باز خورد خوبی نخواهد داشت بلکه از سوی سیستم های ارسال ایمیل جریمه نیز خواهید شد.

اصول کلی ایمیل مارکتینگ

  • ایمیل هایی که دریافت می کنید باید با رضایت کاربران باشند،می توانید از روش هایی مثل هدیه دادن به آنها استفاده کنید در ازای دریافت ایمل آنها.
  • آنها را با ارسال بیش از حد ایمیل و ایمیل اسپم آزار ندهید امکان دارد شما را اسپم کنند.
  • دکمه ی Unsubscribe را در ایمیل های ارسالی حذف نکنید چراکه ممکن است شما را اسپم کنند.
  • قرار دادن بیش از حد لینک در ایمیل ها باعث اسپم شدن خودکار آن می شود از این کار خودداری کنید.
  • حتما در تبلیغات ایمیل مارکتینگ به صفحات لندینگ پیج هدفمند سایت لینک ارسال کنید تا فروش و بازدید قابل توجهی داشته باشید چرا که لندینگ پیج ها با هدف های خاصی برای مخاطبین خاصی طراحی میشوند. اگر در زمینه لندینگ پیج اطلاعی ندارید خواندن مطلب طراحی لندینگ پیج توصیه می شود.

خیلی موارد دتاثیر گذار دیگر وجود دارد اما اصلی ترین آنها این موارد است به آن عمل کنید.

در ادامه به بررسی سیستم هایی در این زمینه می پردازیم که امکان ارسال ایمیل به صورت انبوه را دارند و می توان به راحتی به تمام لیست ایمیل ارسال کرد.

سرویس های ایمیل مارکتینگ(ارسال انبوه) ایمیل مارکتینگ

سرویس های ایمیل مارکتینگ(ارسال انبوه)

کار اصلی این سیستم ها همانطور که گفتیم ارسال ایمیل به تعداد زیاد به لیست ایمیل می باشد،اگر لیست ایمیل ما تعداد بالایی داشته باشد و بخواهیم از طریق ایمیل خود به تک تک لیست، ایمیل ارسال کنیم  و حتی محدودیت سرویس هاستینگ سایتمان را نیز در نطر نگیریم برخی از این ایمیل ها ممکن است به اسپم برود و اینکه که کل هاست ما اسپم شناسایی شود و بعد از آن هر ایمیلی که ارسال شود مستقیما به اسپم می رود. این سیستم ها به کاربران تازه وارد و مبتنی این امکان را می دهد که ایمیلی زیبا بدون کد نویسی تولید و ارسال نمایند.و همچنین با وجو پنل آنالیز در این سیستم ها به خوبی می توان فعالیت های خود را آنالیز و بهبود بخشید.

از جمله بهترین سیستم های ایمیل مارکتینگ

سیستم های ارسال انبوه زیادی در دنیا وجود دارد که ما به بررسی و تحلیل چند نمونه از بهترین های آن می پردازیم.

سیستم میل چیمپ Mailchimp

یک سیستم آمریکایی و فوق العاده پیشرفته با امکاناتی بالا و حرفه ای است.این سیستم، تا ۲۰۰۰ کاربر و ۱۲۰۰۰ ایمیل در ماه را به صورت رایگان در اختیار قرار می دهد که  برای کسب و کارهای کوچک بسیار خوب می باشد اما بسیار حرفه بوده و کاربرانی که تخصص کمی دارند نمی توانند با این سیستم کار کنند از طرفی برای بروز رسانی با مشکل مواجه خواهند شد و این سیستم برای کاربران مبتدی توسیه نمی شود.

میلرلایت mailerlite

مناسب ترین سیستم برای کاربران ایرانی است. این سیستم روسی می باشد و امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد که برای کسب و کارهای کوچک هم مناسب است می توان در زمان کوتاه کار با آن را آموخت و تا ۱۰۰۰ کاربر را بصورت رایگان خدمات می دهد و هیچگونه محدودیتی برای تعداد ارسال ایمیل ندارد. شرکت کارزار نماینده رسمی میلرلایت در ایران است و  اگر قصد استفاده از پنل های پولی این سیستم را داشته باشید،  می توانید با پرداخت از آن استفاده کنید اما این سیستم نسبت به میل چیمپ امکانات کمتری دارد.

میل چی mailchi

یک سیستم ایرانی است که به نسبت رقبای خارجی خود امکانات کمتری را به کاربران ارائه می دهد.

 

اگر شما با سرویس هادیگری در زمینه ایمیل مارکتینگ کار می کنید و نتایج مثبتی را دریافت کرده اید حتما از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک ها  
به من اطلاع بده
گفتگو از طریق واتس آپ