شاید بارها با دیدن تصاویری از موزه های شهر لندن یا کتاب خانه های توکیو و چین آرزو کرده اید که می توانستید برای یک بار هم که شده از آن دیدن کنید و در آن ها قدم بزنید ،تا یک سال پیش دیدن بخش های مختلف این موزه ها و کتاب خانه ها تنها از طریق عکس ها و تعداد محدودی فیلم میسر بود اما حالا با پیشرفت علم و به وسیله تکنولوژی تور مجازی می توانید به راحتی و بدون محدودیت وارد موزه ها شوید ، به سلیقه خودتان از بخش های مختلف آن دیدن کنید و تجربه رفتن به این موز ه ها و کتاب خانه ها را از راه دور تجربه کنید ، برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی ابتدا شما را دعوت میکنیم تا در تور مجازی زیر همراه ما باشید ، تنها کافی است با حرکت دادن موس خود از قسمت های مخلف این هتل دیدن کنید :
برای مشاهده تور مجازی رو لینک لینک زیر کلیک کنید
تور مجازی هتل کادوس رشت
تور مجازی – Virtual Tour
همان طور که مشاهده کردید تور مجازی مجموعه ای از عکس ها ، فیلم ها ، فایل های صوتی و متشکل از یک سری متن و نوشته است که به شیوه ای ماهرانه کنار هم قرار داده شده اند تا امکان حضور شما به صورت مجازی و بهره مندی از تمام جزئیات را تنها با یک کلیک برایتان محیا کند .
تور مجازی را می توان زیر مجموعه عکاسی صنعتی دانست زیرا که می تواند با حداقل هزینه و زمان مشتری و کاربر را با کسب و کار شما آشنا کند بدون آنکه نیازی به حضور فیزیکی در مکان مورد نظر باشد .
عکاسی ۳۶۰ درجه
برای تهیه یک تور مجازی نیار به تصاویری دارید که به صورت ۳۶۰ درجه از محیط گرفته شده باشند ، پس پیش از آنکه وارد بخش مراحل تهیه تور مجازی شویم ، خلاصه ای از عکاسی ۳۶۰ درجه را با هم ببینیم :
ابن نوع عکاسی را می توان حاصل ادغام هنر و تکنولوژی دانست که در کنار عکاسی های تبلیغاتی و صنعتی می تواند نقش به سزایی در معرفی و نمایش محصولات در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی داشته باشد .
در این فرایند که نیازمند تجهیزات و امکانات تخصصی است ابتدا محصول حول محور هایی مشخص گردش می کند و سپس تصاویر به دست آمده ویرایش و قالب بندی شده تا در نهایت محصول قابل مشاهده از زوایای مختلف گردد .
چرا عکاسی ۳۶۰ درجه ؟!
- کاربر می تواند محصول را ۳۶۰ درجه بچرخاند و زوایای مختلف آن را مشاهده کند
- دید کلی از یک محصول و یا مشاهده ریز جزئیات از طریق ویژگی زوم (zoom in – zoom out )
- امکان قرار دادن متن
- قابلیت نمایش حرکت اجزای مختلف محصول مانند باز و بسته شدن در ها و یا نحوه حرکت بخش های مختلف آن
- افزایش میزان فروش محصولاتی که از عکاسی ۳۶۰ درجه بهره مند هستند .
- اطمینان مشتری از خرید محصول مورد نظر و در نتیجه کاهش چشم گیر مرجوع شدن محصولات
- متمایز کردن سایت و محصول شما و رقابتی آسان تر با رقبا
🌟 یک عکاس حرفه ای شما را متمایز میکند 🌟
- تصاویری جذاب و خیره کننده از هر زاویه محصول
- به کاربردن تکنیک ها و روش های تخصصی برای برجسته کردن ویژگی های محصولات
- استفاده از فیلتر هایی برای بهتر دیده شدن در نور کم و زیاد (شب / روز)
- ویرایش هر گونه نقص احتمالی به وحود آمده در حین عکس برداری
- خروجی اولیه بدون نقص برای صرفه جویی در هزینه و زمان
اگر تا اینجای کار این تکنولوژی توجه شما را به خود جلب کرده است برای آشنایی با روند تهیه و تولید یک تور مجازی ، همراه ما باشید . . .
مراحل تهیه تور مجازی
- تهیه تصاویری به وسیله دوربین های ۳۶۰ درجه از قسمت های مختلف مجموعه .
- به وسیله برنامه هایی مانند : panotour ، easypano panoweaver ، ۳dvista virtual tour این تصاویر کنار هم قرار میگیرند .
- فایل های صوتی به بخش های مورد نیاز اضافه می شوند .
- سپس امکاناتی مانند وارد و خارج شدن و بالا و پایین رفتن به فیلم اضافه می شود .
مزایای Virtual Tour
در ابتدای مقاله با هم خواندیم ک به وسیله تور مجازی می توان از چین تا لندن را زیر پا گذاشت و می توان بدون حظور فیزیکی ، نهایت دسترسی را به بخش هایی غیر قابل دسترس داشت ، این تنهای یکی از مزیت های این تکنولوژی جذاب و کار آمد است ؛ در ادامه لیستی شامل ۲۰ مزیت تور مجازی ارائه شده است :
- هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی در تور های مجازی وجود ندارد .
- شما بر حسب سلیقه خود می توانید از بخش های مختلف یک مجموعه دیدن کنید .
- تصاویری با کیفیت خیره کننده (۸۴۰۰ ×۱۶۸۰۰ پیکسل) 🤯
- میتوانید توضیحاتی در مورد بخش های مختلف را در تور مجازی قرار دهید تا تنها با یک کلیک بر روی شئی مورد نظر توضیحات مربوط به آن را بخوانید .
- Virtual Tour امکان استفاده از فایل های صوتی گوناگون را به شما می دهد تا برای بخش های مختلف فایل های صوتی مرتبط استفاده کنید .
- حجم بسیار کم و در نتیجه سرعت بسیار بالا
- تور مجازی برای سیستم عامل ویندوز و موبایل ها (بجز IOS) از فرمت فلش و برای IOS از html5 استفاده می کند ، اینگونه هیچ نگرانی ای از پشتیبانی نکردن دستگاه های مختلف با تور مجازی وجود نخواهد داشت .
- جدابیت تورهای مجازی مخاطب را ترغیب به بازدید از نزدیک ، از مکان مورد نظر می کند .
- بازدهی بسیار بالا و هزینه بسیار کم نسبت به سایر روش های تبلیغاتی
- صرفه جویی بسیار زیاد در زمان و هزینه
- داشتن یک Virtual Tour برای کسب وکارتان می تواند شرکت شما از رقبایتان متمایز کند .
- طبق تحقیقات کسب و کار هایی که از تور مجازی برخوردار هستند فروش بیشتر و سریع تری از رقبای خود دارند .
- یک عکس گویا تر هزار کلمه و یک تصویر با قابلیت حرکت گویا تر از هزار عکس است
- اطمینان مشتری از خرید محصول
- جذابیت و گیرایی یک تور مجازی باعث صرف کردن زمان بیشتر کاربر در سایت شما شده که این عامل تاثیر مستقیم در رتبه و جایگاه شما در گوگل دارد .
- با داشتن یک تور مجازی برای کسب و کار خود همچنان می توانید جای پای خود را در میدان رقابت محکم کنید و حتی در این میدان از سایرین پیشی بگیرید .
- یک تجربه خوب از خرید یا بازدید از سایت شما در ذهن کاربر باعث بازگشت مجدد او به سایت شما می شود .
- باعث کامل تر شدن پروفایل شما در Google map ، Google plus ، Google business و . . . می شود .
- ایجاد حس مشتری مداری
- سازگاری با تمامی عینک های وقعیت مجازی
تعداد و مکان های نقاط عکاسی برای تهیه تور مجازی
نقاط سبز :
این نقاط نشان دهنده اصلی ترین بخش های محیطی هستند که قرار است برای آن تور مجازی ساخته شود .
استاندارد فاصله این نقاط از یکدیگر :
- پیشنهاد گوگل برای فضاهای داخلی ۱ متر و فضاهای خارجی ۳ متر است .
- تجربه نشان می دهد فاصله ی ۵ متر نیز محیط را به خوبی پوشش داده و باعث کاهش هزینه ها نیز می شود .
نقاط قرمز :
نشان دهنده ورودی ها ، راهرو ها ، مسیر منتهی به خیابان است .
برای آن که در آینده عکس های شما به دیگر عکس های گوگل که از نمای خیابان ها گرفته شده است بپیوندد ، گوگل پیشنهاد میکند تا این نقاط قرمز فضای باز و خیابان را نیز پوشش دهند .
نقاط زرد :
ابن نقاط کاملا بستگی به کارفرما دارد و بنا به سلیقه و برای افزایش جزئیات بیشتر تور مجازی می توانند به کار برده شوند .