گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

مزایا و معایب تبلیغ در گوگل

 ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

مزایا و معایب تبلیغ در گوگل

مزایا و معایب تبلیغ در گوگل چیست؟ همانطوز که می دانید تبلیغات در گوگل دارای اصول مهم و دانستنی هایی می باشد از این رو در این مقاله از گروپ دیزاین به توصیه هایی درباره مزایا و معایب تبلیغ در گوگل می پردازیم. تبلیغ در گوگل توسط کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بهترین و اثر گذار ترین شیوه تبلیغاتی عنوان می‌ شود. از طرفی برخی از شرکت های دیجیتال مارکتینگ که در این حوزه فعالیتی ندارند کم و بیش معایبی را برای گوگل بیان می کنند تا به این وسیله مشتریان خود را از گوگل ادوردز دور نگاه دارند.

اما واقعا این سوال به وجود می آید که اگر بخواهیم بی طرفانه به این قضیه نگاه کنیم آیا تبلیغ در گوگل مفید است؟ و یا بخواهیم مزایا و معایب تبلیغ در گوگل را بدانیم؟ برای این روش تبلیغاتی استاندارد بیان می‌شود؟ در ادامه این مقاله می خواهیم نگاهی کاملا صادقانه به فواید و ضرر های این روش تبلیغاتی بیاندازیم.

مزایای تبلیغات در گوگل

شاید بهتر باشد در ابتدا به مزایای تبلیغات در گوگل بپردازیم.

نمایش در صفحه اول

تبلیغات در گوگل ادوردز مزایای زیادی دارد. مهم ترینش هم که همان نمایش وب سایت با کلمه کلیدی دلخواه در صفحه نخست گوگل است. چه کسی بدش می آید وب سایتش در صفحه اول گوگل باشد؟ در تبلیغات گوگل فرقی ندارد که سئو وبسایت تان عالی باشد یا بد. در هر صورت به صفحه اول می آیید. البته سئو خوب در رقابت بهتر تاثیر گذار است اما در هر صورت گوگل تعهد دارد که وب سایت شما را در صفحه اول خود به مخاطبین نشان دهد.

نمایش تبلیغات بر اساس کلید واژه

نمایش آگهی بر اساس کلید واژه مرتبط با خدمات شما منجر به دیده شدن آگهی توسط مشتریان بالقوه شما می شود. دیده شدن توسط مشتری بالقوه شرایط افزایش ترافیک وب سایت را هموار می سازد و مشتری ترغیب جهت ورود به وب سایت می شود. مثلا فرض کنید شما یک گلفروشی آنلاین دارید و کسی در گوگل عبارت “خرید اینترنتی دسته گل عروس” را جستجو می‌کند و تبلیغات سایت شما را مشاهده می‌ کند. خوب در چنین حالتی میبینیم که تبلیغات گوگل سایت شما به صورت هدفمند برای مخاطب بالقوه نمایش داده می‌ شود. از این رو دانستن مزایا و معایب تبلیغ در گوگل بسیار مهم است.

تنظیم عوامل متعدد

گوگل ادوردز پنل مدیریت پیشرفته ای در اختیار شما قرار می ‌دهد. به نوعی که شما در این پنل دسترسی های متنوعی همچون تنظیم بازه زمانی دارید. مثلا می‌ توانید فقط روزی دو ساعت و در ساعت پر بازدید تبلیغ کنید و یا شب ها اجرای تبلیغات را متوقف کنید. امکان تنظیم بازه جغرافیایی یکی دیگر از امکانات گوگل ادوردز است. اگر خدمات شما مبتنی بر مکان است و دوست دارید تنها ساکنین یک منطقه جغرافیایی خاص تبلیغات شما را ببینند کافیست که بازه جغرافیایی صحیح را انتخاب کنید.

امکان تعیین بودجه روزانه یکی از روش های مدیریت هزینه گوگل ادوردز است. با انتخاب بودجه روزانه تنها مبلغ مشخصی در روز برای تبلیغات گوگل شما هزینه می‌ شود و در صورت رسیدن به سقف این بودجه تبلیغات متوقف می شود تا در آغاز روز بعد از سر گرفته شود. قابل ذکر است که اگر روزی همه بودجه روزانه مصرف نشود مبلغ در حساب شما ذخیره خواهد ماند.

گزارشات آماری و تحلیل لحظه ای

گوگل یک شرکت سازمان یافته و بسیار مدرن است. کدام شرکت تبلیغاتی را می خواهید بیابید که بتواند به خوبی گوگل از کمپین تبلیغاتی خود گزارش آماری لحظه ای دهد؟ در هر ساعت از شبانه روز که تمایل داشته باشید می تواند فایل اکسل یا نمودار خطی روند رشد کلیک‌ ها و یا هزینه‌ های گوگل خود را مشاهده کنید. ببینید برای هر کلمه کلیدی چقدر بازخورد دریافت کرده اید. چقدر از بودجه شما کسر شده است و …

مزایا و معایب تبلیغ در گوگل مزایا و معایب تبلیغ در گوگل

معایب تبلیغات در گوگل

گرانی خدمات گوگل ادوردز

در اینجا باور کنید که گرانی خدمات گوگل تقصیر شرکت های مجری گوگل ادوردز ایرانی نیست. خب دیگر خودتان هم ساکن ایرانید و خوب میدانید که هزینه خدمات شرکت های خارجی وابسته به بازار رقصان دلار است و ماشالا به رشد دلار که بزنیم به تخته هر روز سریع تر از دیروز.

اینکه تبلیغات گوگل ادوردز گران است دیگر برمی‌ گردد به نرخ دلار، چون شرکت های ایرانی خدمات را از خود گوگل دریافت می‌کنند و عینا مبلغ دریافتی را با کسری از هزینه (کارمزد مدیریت) به حساب گوگل واریز میکنند. این یکی از مواردی است که در مزایا و معایب تبلیغ در گوگل مشترک است.

عدم توجه به سئو

تبلیغات گوگل باعث می شود که کمتر به سئوی وبسایت توجه کنید. خب این مورد را از یاد نبرید که تبلیغات گوگل در دراز مدت می تواند اثر مثبتی روی سئوی وب سایت شما داشته باشد! به هرحال وقتی مخاطب کلید واژه ای را جستجو می کند و در پی نمایش آگهی شما اولین وب سایتی که مخاطب انتخاب می کند وب سایت شماست.

با این حال نباید انتظار داشته باشید که با قطع تبلیغات گوگل ادوردز بازهم بازخوردی مشابه زمان برگزاری کمپین دریافت کنید. سعی کنید همزمان به سئو وبسایت تان هم توجه ویژه نشان دهید تا تبلیغات‌ تان بتواند پس از قطع شدن هم تاثیرگذار باشد.

نمایش تبلیغات گوگل ادوردز در ایران فیلتر است!

بله تا چندی پیش این قضیه واقعیت داشت و وقتی روی لینک های آگهی کلیک می کردیم به صفحه پیوند ها هدایت می شدیم. ولی خیلی وقته که اینطور نیست و با کلیک بر روی آگهی ها به صفحه خود وبسایت هدایت می شوید. اما برخی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ هنوز از عدم آگاهی مشتریان سو استفاده می کنند و این قضیه را پررنگ می کنند تا مشتریان را از رفتن به سمت گوگل ادوردز پشیمان کنند. خب این هم یک مدل رقابت است!

ما سعی کردیم مهم ترین معایب و مزایای استفاده از خدمات گوگل ادوردز را بیان کنیم. قطعا این مقاله کامل نیست و موارد بیشتری وجود دارد؛ اما خب سعی گروپ دیزاین نمایش تنها چند مورد خیلی مهم در مزایا و معایب تبلیغ در گوگل بود. همانطور که شاهدید گوگل ادوردز معایب جدی و آنچنانی ندارد و در کل شیوه تبلیغاتی بسیار خوبی است و اگر شرکت متقاضی از نظر بودجه پیاده سازی توانایی های لازم را دارد می تواند بهترین شیوه تبلیغاتی هم باشد.

برای شروع تبلیغات خود گوگل پیشنهاد می ‌کنیم از خدمات شرکت معتبری در این زمینه بهره مند شوید. ما شرکت های معتبر را برای تبلیغات در گوگل پیشنهاد می‌ کنیم؛ چرا که این شرکت ها اصل صداقت و شفافیت گوگل را سر لوحه فعالیت ‌های خود قرار داده اند و هزینه های تبلیغ در گوگل را به صورت شفاف و البته نسبتا پایین‌تر از رقبایشان در اختیار مشتریان قرار داده اند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک ها  
به من اطلاع بده
گفتگو از طریق واتس آپ