تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند نیازمند رعایت اصولی می باشد که ما قصد داریم در این مقاله به شرح این اصول بپردازیم ؛ اما پیش از آن بهتر است نیم نگاهی بیاندازیم به چگونگی عملکرد گوگل در زمینه بررسی و رتبه بندی وبسایت ها :
گوگل اطلاعات خود را از چه منابعی به دست می آورد ؟
صفحات وب
مطالب ارسال شده توسط کاربران مانند کسب و کار گوگل و نقشه های ارسال شده
کتاب های اسکن شده
پایگاه های داده عمومی در اینترنت
و . . .
گوگل چگونه مطالب سایت شما را بررسی می کند ؟
googlebot ها با استفاده از فایل robot.txt و sitemap.xml و با استفاده از لینک بین صفحات و کلمات کلیدی(تگ ها) سایت شما را به سرعت index می کند و در لیست جستجو گوگل قرار می دهند و در صورتی که اجازه دسترسی به آدرس بخشی از سایت توسط شما مسدود شده باشد ، این ربات ها اجازه خواندن این صفحات را ندارند.
گوگل بر چه اساسی سایت های ایندکس شده را رتبه بندی می کند ؟
رتبه بندی سایت ها به پارامتر های زیادی بستگی دارد که به معرفی مهم ترین آن ها می پردازیم :
محتوای جذاب که مهمترین و اساسی ترین پارامتر است .
تعداد لینک ها به سایت شما
شبکه های احتماعی ای که باعث ارجاع مخاطبین به سایت شما می شود.
برند شما که در صفحات دیده و شناخته شده باشد .
میزان ماندگاری کاربران در سایت شماست که هرچه بیشتر باشد رتبه ی بالاتری برای شما خواهد داشت .
حال که با چگونگی عملکرد گوگل در زمینه بررسی و رتبه بندی وبسایت ها آشنا شدید قصد داریم به سراغ اصل مطلب یعنی مراحل تولید محتوابا کیفیت و ارزشمند برویم ، همراه ما باشید . . .
مراحل تولید محتوا با کیفیت
۱ – انتخاب عنوانی جذاب
با انتخاب کلماتی مناسب ، راحت و حتی احساسی و ساده می توان نظر خواننده را به محتوا جلب کرد .
عنوان اصلی ترین بخش تولید محتوا و باید مرتبط با محتوا باشد تا هم مورد توجه کاربران و هم گوگل قرار گیرد .
عنوان انتخاب شده ، برای ربات های گوگل نقش یک کلید واژه را ایفا می کند
متناسب و جذاب بودن عنوان مخاطبانتان را تحت تاثیر قرار می دهد در نتیجه باعث به اشراک گذاشتن محتوایتان توسط آن ها می شود .
۲ – استفاده از ساختار های متنی در محتوا
Bold و Italic و زیر خط دار کردن کلمات کلیدی و عناوین
مرتب کردن خطوط و متن در یک راستا
استفاده از شماره و لیست گذاری های وردپرس
فاصله گذاری میان پاراگرافها
و . . .
۳ – لینک گذاری ( پیوند )
لینک های درون محتوا به عنوان یک عامل مهم برای سئو سایتتان می باشد که لینک گذاری به دو صورت سئو داخلی و خارجی انجام می شود ؛ لینک های درون محتوا ، صفحات و مقالات مرتبط با موضوع را به بازدید کننده معرفی کرده و باعث افزایش زمان ماندگاری مخاطب در سایت می شود .
۴ – استفاده از تصاویر
تصاویر مرتبط با محتوا می توانند نقش بسیار زیادی در جذب کردن مخاطب به خواندن محتوا داشته باشند ؛ باید دقت داشت که تصاویر انتخاب شده علاوه بر ارتباط داشتن با محتوا باید کم حجم و با کیفیت باشند ؛ همچنین می توانید برای بهبود سئو سایتتان برای هر یک از تصاویر یک name و alt که شامل کلمه کلیدی باشد ، تعریف کنید .
۵ – انتخاب کلمه کلیدی مناسب
برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب موارد زیر را به یاد داشته باشید :
آگاهی داشتن از این موضوع که مخاطبین شما ، بسته به نیاز خود چه کلماتی را جستجو خواهند کرد.
کلمه کلیدی گاهی می تواند ترکیبی از دو یا سه کلمه باشد و گاهی کلماتی بلندتر و تخصصی تر ، تنها باید توجه داشته باشید که چه کلماتی مورد نیاز بازار و هدف شما هستند .
کلمه کلیدی پایه و اساس تولید محتوا ، بازاریابی و بالابردن رتبه و امتیاز و نیز اولین قدم برای ورود به رقابت در کسب و کار آنلاین می باشد .
و . . .
۶ – توجه به ابتدا و انتها در تولید محتوا :
در پروسه تولید محتوا ، دو خط اول محتوا و اولین تصویر آن معجزه می کند و بعد از عنوان ، مهم ترین عامل در ترغیب مخاطبان به خواندن ادامه ی مقاله و محتوا است ؛ همچنین ارائه یک خلاصه کوتاه و کامل در چند خط پایانی محتوا می تواند باعث تثبیت مطالب و ماندگاری سایت شما در ذهن خواننده شود .