امروزه با فراگیر شدن استفاده از اینترنت ، سایت های زیادی به منطور ایجاد صفحات اینترنتی برای ارائه خدمات یا معرفی محصول خود اقدام نمودند، از جمله مهمترین آنها فروشگاه های اینترنتی می باشند . این سایت ها به معرفی محصول می پردازند و به سیستم سبد خرید مجهز هستند در نتیجه مشتری به سادگی می تواند به صورت آنلاین با پرداخت هزینه محصول را خریداری کند ؛ در ادامه به بررسی مزایا و معایب این گونه فروشگاه ها و نکات پایه ی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می پردازیم ؛ پس با ما همراه باشید .
ارائه خدمات به دو صورت فیزیکی و مجازی صورت میگیرد،به این ترتیب که بعد از تکمیل فرایند پرداخت ، بسته به نوع خریدی که داشته اید محصول برای شما ارسال می شود.محصول خریداری شده می تواند محصولات خانگی، لوازم تزئینی،کتاب، موبایل، لوازم آرایشی بهداشتی و … باشد ، که از جمله خدمات فیزیکی به شمار می آیند و بعد از پرداخت ، از شما آدرسی که محصول قرار است به آنجا ارسال شود گرفته می شود . نوع دیگر آن که مجازی نام دارد خرید محصولی همچون فیلم، فایل، موسیقی و … است ، که در آن لینک مربوط به دانلود محصول برای شما ایجاد و یا در صورت وارد کردن ایمیل، لینک محصول به ایمیلتان ارسال می شود.
در کنار مزایای بسیاری مثل: راحتی در خرید ،صرفه جویی در زمان،دسترسی به فروشگاه در هر زمان و مکانی،امکان خرید با تخفیف، امکان جستجو محصول و مقایسه آن با محصولات دیگر ، فروشگاه های اینترنتی میتوانند معایبی نیز داشته باشند مثل:وجود کلاهبرداری اینترنتی که با افزایش تعداد این فروشگاها بسیار اتفاق می افتد ؛ همچنین ناملموس بودن برخی کالاها ،تاخیر در ارسال محصولاتی که فیزیکی هستند و گاهی نارضایتی بعد از تحویل گرفتن محصول.
با این حال داشتن فروشگاه اینترنتی برای هر کسب و کاری که خدماتی را ارائه می کند یا محصولی عرضه میکند امری ضروری است چراکه در دنیای مدرن استفاده از اینترنت ، جای بازار کار سنتی را کاملا اشغال کرده و باید با این پیشرفت همگام شد ؛ پس اولین قدم ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای تمامی مشاغل است.
قبل از هرچیزی شما باید بدانید که می خواهید چه خدماتی را ارائه کنید ، باید هدف خود را از بازار کار بدانید و محصولات خود را به خوبی بشناسید چرا که مشتری وارد سایت شما می شود و به دنبال نیاز خود محصولات را جستجو میکند پس شما باید از نیاز مشتری خود آگاه باشید.در سایت فروشگاهی مشتری با فروشنده به طور مستقیم ارتباط ندارد و این سایت شماست که باید اعتماد مشتری را جلب و در نهایت منجر به خرید او شود ؛ طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما هرچقدر ساده تر باشد بازدیدکنندگان بیشتری را جلب خواهد کرد پس باید از طراحان سایت قوی کمک بگیرید که دارای متخصصین مجرب اند تا بتوانید از فروشگاهی دارای کیفیت، امنیت، سرعت و پشتیبانی فنی ، بهره مند شوید.
محصولی که میخواهید بفروشید: قبل از هر کاری ، ارائه خدماتی که دارید را بشناسید و مطابق آن به تولید محتوا یا فروش به صورت فیزیکی یا مجازی محصولات بپردازید.
آشنایی و شناخت مشتری: همانطور که قبلا گفته شد شناختِ نیاز مشتری ، شناخت معیارها و خواسته های آنها ، شما را در انتخاب نوع محصولی که قصد فروش آن را دارید ، یاری خواهد کرد ؛ همچنین معرفی محصول به صورت کامل و درج تمامی اطلاعات محصول باعث میشود تا مشتری اقدام به خرید محصول شما کند و در سئو وبسایت شما هم تاثیر مثبتی دارد.
تصاویر متناسب برای محصول: وجود تصاویر متعدد و با کیفیت از یک محصول و داشتن توضیحات کنار آنها تا حد چشم گیری نطر مشتری را جلب خواهد کرد چرا که دید او از محصولات فقط از این طریق میسر است.
قرار دادن باکس جستجو:وجود این باکس به کاربر این امکان را می دهد تا محصول مورد نیاز خود را جستجو کرده و در وقت صرفه جویی شود.
نماد اعتماد الکترونیکی:برای داشتن درگاه پرداخت بانکی به داشتن این نماد نیاز دارید که می توانید با مراجعه به سایت آن را دریافت کنید.
ایجاد درگاه پرداخت:این کار مقداری پیچیده است و باید با گذراندن مراحلی ، از یک بانک معتبر درگاه پرداخت اینترنتی دریافت کنید .
قسمت پشتیبانی: شما می توانید با ایجاد چند روش برای پشتیبانی اعم از : پشتیبانی آنلاین، پشتیبانی با ارسال پیام و پشتیبانی تلفنی با مشتریان خود در ارتباط باشید.
شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در زمینه ی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی از طریق باکس زیر با ما در اشتراک بگذارید .