گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

نیچ مارکتینگ و چرخه ۶ مرحله ای آن

 ۸ مرداد ۱۳۹۸

نیچ مارکتینگ نیچ مارکتینگ و چرخه 6 مرحله ای آن

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از ابتدای فعالیت دیجی کالا آن را شناخته و از آن خرید کرده اید ، باید به خاطر بیاورید که دیجی کالا فعالیت خود را با فروش آنلاین تعداد محدودی لوازم لکترونیکی شروع کرد و در طی ۱۱ سال توانست تنوع محصولاتش را در حدی بالا ببرد که شما حتی برای خرید خوراکی ها و میوه های مختلف نیز لازم نباشد از خانه بیرون بروید و بتوانید هر چه که میخواهید را از دیجی کالا خریداری کنید ؛ پیشرفت دیجی کالا نمونه ی موفقی از به کارگیری “نیچ مارکتینگ” است .

نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ یا بازار یابی گوشه ای یکی از روش های بازاریابی است که در این مقاله قصد دارم شما را با مزایا و مراحل آن آشنا کنم اما در ابتدا بیایید نیم نگاهی بیاندازیم به یک تعریف کلی از آن :

به جای ورود به بازاری بزرگ و تمرکز بر کل آن ، بر بخش کوچکی از یک بازار بزرگ متمرکز شوید .       

این شیوه ی بازاریابی نوین در کنار تعریف ساده خود مزایای زیادی به همراه دارد :

مزایای نیچ مارکتینگ

  • میتوانید به خوبی بر روی فروش محصولاتتان تمرکز کنید.
  • با انتخاب بخش کوچکی از بازار و داشتن تنوع کم محصولات به راحتی میتوانید فعالیت هایی نظیر : ایمیل مارکتینگ ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، سئو  و لینک سازی را با یکدیگر هماهنگ کنید و همه را به یک سو سوق دهید .
  • در این نوع بازاریابی رقابت بسیار کم می شود و شما در ابتدای شروع فعالیت خود میتوانید تقریبا بدون هیچ رقیبی ، کار خود را با آرامش خاطر پیش ببرید .
  • هنگامی که تعداد محدودی محصول را در سایت خود به فروش برسانید، کلمه ی کلیدی سایت شما منحصر به یک یا دو محصولی میشود که قصد فروش آن ها را دارید؛ در نتیجه افرادی که به دنبال چنین محصولی هستند مستقیما وارد سایت شما میشوند ، این امر تاثیر چشم گیری در بالا رفتن سرعت رشد سئو سایتتان دارد.
  • در این نوع بازار یابی ، سایت شما محدود به تعداد اندکی محصول و در نتیجه دارای کلمات کلیدی خاص و محدود است ؛ شما میتوانید افرادی را که به وسیله ی کلمات کلیدی خاص وارد سایتتان میشوند شناسایی کرده و آن ها را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید

حال که مزایای این نوع بازاریابی را بررسی کردیم ، بیایید نگاهی بیندازیم به چرخه ی ۶ مرحله ای آن :

چرخه ۶ مرحله ای نیچ مارکتینگ

  1. بخشی از بازار را انتخاب کنید
  2. حجم و اندازه بازاری که انتخاب کرده اید را تعیین کنید
  3. کانال های ارتباطی خود را مشخص کنید
  4. آن بخش خاص انتخاب شده از بازار را بهینه سازی کنید
  5. فروش محصولات خود را آغاز کنید
  6. فرایند ها و پیشرف خود را آنالیز کنید

هنگامی که به مرحله ی ششم چرخه نیچ مارکتینگ رسیدید ، در صورت مطلوب بودن نتایج میتوانید بازار و محصولات خود را گسترش دهید .

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ