گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

محتوا جذاب در اینستاگرام

 ۱۷ تیر ۱۳۹۸

محتوا جذاب محتوا جذاب در اینستاگرام

تولید محتوا جذاب در اینستاگرام : همه ما روزانه با برنامه هایی مثل اینستاگرام یا تلگرام و کلی شبکه های اجتماعی دیگه سر و کار داریم و بارها کنار دنبال کرذن دوستانمان ، از این شبکه ها خرید اینترنتی کرده ایم یا کلی تبلیغ محصولات مختلف را دیده ایم ؛ در واقع این شبکه های اجتمایی هیچ وقت اساس کارشان خرید و فروش و بیزینس نبوده است در واقع این شبکه ها پایه ی کارشان روابط بین افراد و محتوایی هست که در این شبکه ها قرار میدهند …حال سوالی که پیش می آید این است که اگر اساس کارشان بیزینس نیست چه چیزی باعث شده پای کسب و کار در این شبکه ها باز بشود ؟! همه ی این ها بر میگردد به محتوایی که ادمین های این شبکات در پیج ها یا کانال هایشان قرار میدهند و باعث میشوند افراد نه تنها در این شبکه ها دنبالشان کنند حتی به آن ها اعتماد کنند و از آن ها خرید کنند ؛ اینگونه است که تولید محتوا جذاب اهمیت بالایی پیدا میکند .

تولید محتوا محتوا جذاب در اینستاگرام

اول از همه نوشتن محتوا رابطه ای مستقیم دارد با شبکه ی اجتمایی ای که قرار هست با آن سر وکار داشته باشید برای مثال اینستاگرام ماهیتش سرگرم کردن و گذزراندن وقت است ولی شبکه ای مانند لینکدین ماهیتش انتشار محتوی تخصصی برای بیزینس است پس نه عاقلانه است و نه کاربردی که در هر دو تا شبکه ژانر محتوایی که میگذاریم یکسان باشد ، حال که با کلیت این شبکه ها آشنا شدیم  برویم سراغ شبکه ی اجتمایی که این روزها نقش پر رنگی در زندگی روزمره ما دارد :

 

تولید محتوا در اینستاگرام از یک دید کلی 

تولید محتوا محتوا جذاب در اینستاگرام

اینستاگرام برای اینکه بتواند مخاطبان زیادی را جذب خودش کند جنبه ی دیداری و بصری افراد را هدف خودش قرار داده است ، با دانستن این موضوع اهمیت کیفیت بالای فیلم ها و عکس ها بسیار پر رنگ تر میشود تا جایی که تقریبا باید ۹۰% تمرکزتان را روی این بخش بگذارید یا اگر شما در اینساگرام پیچ فروش لباس هایی را دارید که میدانید تنها قشر جوان جامعه از آن ها استفاده میکنند و جذب آنها میشوند ، پس باید بدانید که که مخاطب های شما سنی حدود ۲۵-۱۷ سال را دارند ؛ با آگاهی از این موضوع میتوانید محتوایی را به اشتراک بگذارید که مناسب این رده ی سنی باشد در واقع هر چقدر ادمین پیچ مخاطبانش را بیشتر بشناسد در جذب دنبال کننده ها به مراتب موفق تر است .

 

اینستاگرام کمی تخصصی تر 

محتوا جذاب محتوا جذاب در اینستاگرام

یک سری از محتوا هایی که در اینستاگرام اپلود می شوند همیشه توانسته اند مخاطبان را جذب خودشان کنند ولی علاوه بر خود محتوا ، جایی که شما محتوا را انتشار میدهید هم اهمیت بالایی دارذ ، یگ نگاه کوتاه و کامل به این محتوا ها و بهترین مکان برای انتشار آن ها :

  • پست هایی که جنبه ی مقایسه دارند – بهترین قسمت برای انتشار  : پست پیج
  • پشت صحنه ها در هر زمینه ای – بهترین قسمت برای انتشار: لایو و استوری
  • مصاحبه کردن با افراد شناخته شده و مشهور در حیطه ی کاری خودتان – بهترین قسمت برای انتشار  : IGTV ( به دلیل طولانی بودن)
  • جملات انگیزشی با پیش زمینه ی یک عکس با کیفیت (!) و مرتبط –  بهترین قسمت برای انتشار : پست پیج

حالا اگر هدف شما برای استفاده کردن از اینستاگرام کسب و کار هست باید هوای استوری ها و پست هایتان را کمی بیشتر داشته باشید :

  • بهترین حالت برای استوری : روزانه یک یا دو استوری
  • بهترین حالت برای پست : هفته ای سه تا چهار تا پست

 

پیشنهادهایی برای افزایش دنبال کنندگان فروشگاه های مجازی 

محتوا جذاب محتوا جذاب در اینستاگرام

 

  • شاید اگر شما خودتان هم به دنبال خرید یک کالا از اینستاگرام باشید ترجیح دهید تجربه های دیگران را این محصول و میزان رضایت ان ها را بدانید تا اینکه تنها به عکس کالا و توضیحات بروشوری آن اکتفا کنید ؛ بسیاری از فروشگاه های مجازی در اینستاگرام با استفاده از اینگونه محتواها که در دسته محتوا جذاب است ، مخاطبان زیادی را جذب کرده اند ؛ شما برای افزایش دنبال کننده های پیجتان لازم نیست کار خاصی انجام دهید تنها از مخاطبانتان بخواهید که تجربیات خودشان را از محصول شما با شما به اشترک بگرازند و شما ان ها را در پیج خودتان اپلود کنید نمونه ای از این موفقیت را در پیج جواهرفروشی Cluse میتوان دید که با اشتراک گذاشتن بیش از ۱۹ هزار تجربه ی مصرف کنندگانش توانسته حدود یک میلیون دنبال کننده داشته باشد ؛یا اگر پیج شما فروش مستقیم هم دارد از کارکنان خود بخواهید احساسات و چهره های رضایت مند مشتریان را در هنگام تحویل خریدشان ثبت کنند و شما ان را در پیج فروشگاه مجازیتان به اشتراک بگذارید ؛ اینگونه، کاربران شما به عمق رضایت مشتریانتان پی میبرند و رغبت ان ها را برای خرید از شما افزایش میدهد .

 

  • روش دیگر برای افزایش دنبال کننده هایتان میتواند استفاده از بازیگران ، ورزشکاران یا بلاگر های محبوب اینستاگرام باشد ، محبوبیت این افراد و در عین حال تعداد بالای دنبال کننده های پیجشان علاوه بر ان که توجه افراد را به محصول شما جلب میکند ، موفقیت شما در فروش محصولاتتان را به طرز چشم گیری افزایش میدهد .

 

  • شاید در روز بارها توسط دوستانتان زیر پست های مسابقه ای با هدف برنده شدنشان در آن ها تگ شده اید و دریافت این حجم از  پیغام های تگ شدنتان در اینستاگرام شما را کلافه کرده باشد ولی این پست های مسابقه ای برای صاحبان پیج حکم یک تیر و دو نشان را دارد زیرا علاوه بر ان که رضایت مشتریان پیجشان را بالا می برد ، فراگیر شدن پیجشان را هم از طریق افراد تگ شده به دنبال دارد .

 

  • بیاید فرض کنیم شما صاحب یک پیج فروش لوازم اشپزی هستید از مخاطبانتان بخواهید ترفند های جالب و کاربردی خودشان را در زمینه ی استفاده از لوازم اشپزخانه شان با هشتگ ” easy-cook ” در اینستاگرام منتشر کنند ؛ در نهایت شما تعداد زیادی محتوای جذاب ، با کیفیت و جدید دریافت کرده اید که می توانید از آن ها برای افزایش مخاطبانتان استفاده کنید . استفاده از این گونه هشتگ های جذاب تاثیر به سزایی در محبوبیت شما در اینستاگرام خواهد داشت .

 

  • شنیدن یا خواندن یک داستان واقعی و احساسی همیشه تاثیر مثبتی روی ذهن ما می گذارد و باعث میشود ما آن داستان را برای همیشه در گوشه ای از ذهنمان به خاطر داشته باشیم ، استفاده از این ویژگی داستان ها میتواند کمک بزرگی در زمینه ی افزایش مخاطبانتان داشته باشد ؛ بسیاری از پیج های اینستاگرام برای شروع فعالیتشان به جای تبلیغ کردن یکباره ی محصولاتشان ، کار خوذ را با به اشتراک گذاتشتن داستان هایی کوتاه با زبانی صمیمی ، از سختی ها و مشکلات شروع فعالیتشان آغاز کردند .

 

  • شاید حس رقابت در بین فروشگاه های مجازی در اینستاگرام بیشتر از هر شبکه ی احتماعی دیگری احساس شود ؛ اگر شما هم صاحب یک فروشگاه مجازی هستید و میخواهید یک قدم از رقبایتان جلو تر باشید لازم است همیشه به روز باشید ، برای این کار شما به تقویمی نیاز دارید تا علاوه بر اینکه تغییر فصل را به شما گوشزد میکند مناسبت های روز دنیا را همواره به شما یاداوری کند ؛ اینگونه شما می توانید در زمانی مناسب و طلایی کمپین مناسبتی خود را آغاز کنید . برای مثال تقویم شما نشان میدهد که دو هفته ی بعد آغاز مسابقات المپیک است ، اینگونه شما وقت و زمان کافی برای اماده کردن کمپین فروش لباس ها و اکسسوری های مربوط به این مناسبت را دارید و به دور از عجله میتوانید کمپینی بهتر و هدفمند تر ر ا اداره کنید ؛ از طرفی شما به یک سئو کار نیاز دارید تا همواره صفحه ی ” گوکل ترند ” را برایتان بروز رسانی کند و شما را از آخرین ترند های روز دنیا با خبر سازد ، اینگونه هم شما از دیگر رقبایتان پیشی گرفته اید و هم مخاطبانتان را با یک محتوا جذاب تحت تاثیر قرار داده اید .

 

 

پیشنهاد هایی برای تازه کاران و پیشکسوتان اینستاگرام برای جلوگیری از انقباض ذهنی ! 

محتوا جذاب  محتوا جذاب در اینستاگرام

نویسندگان زمان هایی که ایده یا موضوع خاصی به ذهنشان نمیرسید می گفتند ذهنشان دچار انقباض شده است با گذر زمان کاربران شبکه های اجتماعی هم دچار این مشکل شدند ؛ اگر شما هم هر از چند گاهی دچار این مشکل می شوید و هیچ ایده ای برای تولید یک محتوا جذاب به ذهنتان نمیرسد ، بدانید که تهیه کردن فهرستی که در آن ایده های خود را برای انتشار محتوا در آن نوشته باشید کمک زیادی به شما برای رفع انقباض ذهنیتان میکند ؛ به عنوان مثال در فهرست خود بنویسید که هر روز میخواهید یک سوالی مرتبط با مطالب پیجتان را با مخاطبانتان مطرح کنید یا میخوهید از یک موضوع خاص هر هفته سه پست در پیج خود قرار دهید ؛ بنابراین این فهرست ایده ها می تواند برای هر شخصی راهی آسان برای داشتن یک پیج فعال و جذاب باشد .

 

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ