محتوا می تواند جهت سرگرمی و یا آموزش باشد که در آن تولید کننده با ایجاد مطالب و به اشتراک گذاری آن می تواند اطلاعاتی را به مخاطب خود ارائه کند و هدف آن ارائه اطلاعات مفید می باشد؛ گاهی هدف یک محتوا قانع کردن است ، که در آن هیچ احساسی وجود ندارد و مطالبی به خواننده به مرور زمان القا می شود که می تواند ذهنیت شخص را تغییر دهد و با هدف تغییر طرز تفکر باشد ، پس با این تفاسیر یک محتوای دیجیتال می تواند هدف های مشخص و گوناگونی داشته باشد.
اینفوگرافیک ها: قرار گرفتن تصاویر ،ویدیو ها و تصاویر شامل متن باعث جذب مخاطبین بیشتر می شود و استفاده از آن ها و به اشتراک گذاری ویدیو های چند دقیقه ای میتواند تمامی اهداف شما را به اختصار بیان کند.
بیان نطرات:بیان کردن نظرات مخاطبین از سوی آنها بسیار جذاب بوده حتی در بیشتر موارد به بررسی نظرات دیگران می پردازند و این امر باعث بالابردن امتیاز سایت نیز می شود.
قراردادن راهنما:راهنما ها در موضوعات مختلف کاربرد دارند و هدف آموزش به مخاطبین را دارند.
فهرست ها:یک روش مفید لیست کردن موضوعات مختلف می باشد.
یرنامه های پیام رسان: یک پیام رسان آنلاین است که در آن می توان با یک یا چندین کاربر ارتباط داشت که امروزه تمام قسمت های زندگی ما را در بر گرفته است که یکی از نمونه های عالی آن telegram است .
ایجاد لینک:ایجاد ارتباط (پیوند) بین صفحات مرتبط که خواننده می تواند به مطالب مشابه هدایت شود.
پرسش ها: همانند توییتر فضاهایی ایجاد کنیم که کاران بتوانند سوالات و پرسش های متداول خود را بپرسند.
فضای مهمان:ایجاد پست های مهمان، فضا هایی که نویسندگان بتوانند در آن به صورت مهمان فعالیت کنند ،این گونه پست ها میتوانند کمک خیلی زیادی به سایت کنند.
بخش خبر:قرار دادن اخبار به روز در مورد حرفه کاری برای دنبال کنندگان اهمیت خیلی زیادی دارد.
ساخت اپلیکشن:با وجود اپلیکیشن ، مخاطبین از قرار گرفتن مطالب در سایت آگاه خواهند شد.
سرویس رایگان:ارائه خدمات رایگان مورد نیاز کاربران باعث میشود آنها مجدداً برای استفاده از این خدمات وارد سایت شوند.
ساخت اینستاگرام:با این کار می توانید مخاطبین خود را به سایت خود ارجاع دهید و بنابراین هیچ مطلبی خوانده نشده باقی نمی ماند.
برنامه ریزی ذهنی:این امر در ایجاد ایده های عالی در راستای پروژه که می خواهید انجام دهید یاری می رساند.
رپرتاژ خبری :استفاده از تبلیغات در سایت ها امروز رونق بسیاری دارد و همچنین استفاده از رپرتاژ خبری از تبلیغات بنری موثر تر است زیرا یک بک لینک دائمی به سایت شما خواهد بود.
اعلام هزینه:اگر در زمینه فروش محصولات فعالیت دارید اعلام هزینهها و قیمت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
شما حتی اگر در سایت خود کالای فیزیکی میفروشید نیازمند تولید محتوای دیجیتال با فرمت مناسب هستید چرا که بدون محتوا ، ابزار بازاریابی را از دست خواهید داد.