گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

لینک سازی و تهیه بک لینک

 ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

بک لینک لینک سازی و تهیه بک لینک

بک لینک به پیوندهایی گفته میشود که وب سایتهای دیگر به وب سایت شما می فرستند و گوگل برای آن ها اهمیت زیادی قائل می شود. این واژه در دانش نامه آزاد ویکی پدیا بدین شکل تعریف شده است : ” بک لینک به عنوان لینک هایی شناخته میشود که هر صفحه در وب به وب سایت و یا یک صفحه ی مخصوص فرستاده شود. ”  بک لینک میتواند از یک وب سایت، دایرکتوری و یا حتی از شبکه های اجتماعی به سایت شما بیاید.اما بک لینک در بخش پشتیبانی گوگل این گونه معرفی شده است :

بک لینک به شما کمک می کند که اطلاعات خود را در دیگر سایت ها بررسی و ارزیابی کنید

زمانی بود که موتورهای جستوجو مهم ترین فاکتور مورد بررسی خود را تعداد بک لینک معرفی می کردند ، این زمان خیلی دور نبود اما با گذشت زمان و تقلب هایی که صورت گرفت از درجه اهمیتش کاسته شد طوری که دیگر تعداد بک لینک در ۵ فاکتور مهم سئو قرار ندارد و براساس زمان و نیازهای روز ، فاکتورهای دیگری جای آن را گرفته اند. اما هنوز این فاکتور دارای اهمیت می باشد و یکی از موارد مورد بررسی و تامین کردن در سئو ، تعداد بک لینک است .

در واقع اگر بخواهیم از قانون ۲۰ ۲۰ ۴۰ استفاده کینم لینک بیلدینگ ۴۰ % سئو و بهینه سازی سایت را به خود احتصاص می دهد که البته باز هم هدف از این کار معرفی سایت به کاربرها اما از طریق به اشتراک گذاری لینک ها می باشد. راه های بسیاری برای به دست آوردن بک لینک موجود میباشد. یکی از ساده ترین روش های بک لینک تقاضای ثبت لینک از مدیران سایت های دیگر است که البته این باید کاملا یک طرفه باشد و تنها آن سایت به شما لینک دهد و باید توجه داشته باشیم نوع لینک دادن بسیار مهم می باشد.

بررسی مهم ترین موارد و روش های لینک بیلدینگ

 

دسته بندی نوع لینک های هر وبسایت :

  1.  لینک های ( Follow ): این دسته از لینک ها بسیار مفیدند و همین لینک ها منجر به ایجاد بک لینک می شوند. در این نوع لینک ها به اسپایدر دستور داده می شود که آدرس را دنبال کند. مورد استفاده ی این نوع لینک ها اشاره به صفحات داخلی در خود وب سایت و یا جهت لینک دادن به سایت های دیگر می باشد .
  2.  لینک های( Nofollow ): این نوع لینک دستور می دهد که عنکبوت گوگل آن لینک را دنبال نکند و معمولا برای لینک دهی به صفحات خارجی و یا غیر مرتبط اسفاده می شود برخی معتقدند که گوگل هیچ توجهی به این لینک ها ندارد وکاملا بی ارزش است اما تجارب ما نشانگر آن بوده است که این لینک ها نیز کاملا بی ا نیستند و گوگل به آن ها نیز توجه دارد.

لینک های با ارزش از دیدگاه گوگل:

بد نیست بدانید هر لینکی از نظر گوگل با ارزش نیست و حتی بک لینک های اسپم و بی ربط باعث کاهش رتبه وب سایت می شوند. برای مثال اگر شما در زمینه پزشکی فعالیت می کنید و یک سایت که در زمینه فروش فیلم فعالیت میکند به شما لینک دهد ، لینک به سایت شما آمده بی ارزش و اسپم می باشد و نکته دیگری هم که بسیار مهم است تعداد لینک ها در هر صفحه یا پست است ؛ سعی کنید از صفحاتی که تعداد زیادی لینک خروجی دارند لینک نگیرید و خودتان نیز در هر پست سعی کنید حداکثر ۳ الی ۵ لینک خروجی داشته باشید.

لینک سازی زمان بر است و باید کاملا طبیعی صورت گیرد:

یک اشتباهی که بسیاری از افراد انجام می دهند عجله بیش از حد در لینک سازی می باشد در صورتی که لینک سازی یک پروسه زمان بر و مداوم است و باید به صورت کاملا طبیعی انجام شود. این طور نیست که مثلا ما در عرض یک ماه روزانه لینک های بسیاری دریافت کنیم و بعد کلا از این کار دست بکشیم. بلکه می توان گفت این کار تقریبا همیشگیست.

لینک سازی با توجه پیج اتوریتی صفحات:

زمانی بهترین گزینه برای درج لینک های ما ، بالا بودن page rank آن سایت یا صفحه بود ، اما چرا امروزه با اتکا به این گزینه دیگر به موفقیتی که می خواهیم دست پیدا نمی کنیم؟ شما زمانی که می خواهید برای سایت خود بک لینکی دریافت کنید چه گزینه ای را در نظر می گیرید ؟ کیفیت سایت، میزان بازدید و رتبه Alexa و یا پیج رنک بالا

 page rank یا Page Authority : پیج رنک در اوایل ، زود به زود آپدیت می شد و گزینه خوبی برای مشخص شدن امتیاز یک صفحه به شمار می رفت. با گذر زمان و تغییراتی که در الگوریتم های گوگل به وجود آمد، تغییرات لحظه ای شد تا آن جایی که شما امروز یک سایتی را در صفحه اول و رتبه ۱ گوگل می بینید ولی یک روز بعد آن را در رتبه های پایین تر. خب با این تفاصیر رتبه یک سایت به چه صورت مشخص می شود ، امروزه ابزار اندازه گیری صفحات Page Authority آن می باشد.

Page Authority میزان امتیازی است که به صورت اتوماتیک از ۱ تا ۱۰۰ به یک سایت داده می شود و برای تمامی صفحات یک نمره خاص در نظر گرفته می شود. از این رو در میابیم که بهترین نوع دریافت بک لینک از سایت ها یا صفحاتی است که Page Authority بالا با موضوعی مرتبط به سایت است .برای مثال موضوع سایت شما املاک است بهترین کاری که می توانید کنید این است که وب سایتی را که در زمینه املاک یا مرتبط با آن فعالیت می کند را پیدا کنید و با توجه Page Authority آن اقدام به ثبت لینک در آن کنید. اما از کجا بفهمیم پیج اتوریتی یک صفحه یا یک سایت چه عددی است ؟ برای این کار شما دو راه دارید. ۱ –  نصب تولبار سایت seomoz.org و استفاده از ابزار سایت moonsy.com

راهنمای تصویری نحوه استفاده از وبسایت seomoz :

مطابق شکل زیر به سایت seomoz.org از منوی Resources گزینه SEO tools را انتخاب کنید .

بک لینک لینک سازی و تهیه بک لینک

 

بعد از آن در قسمت پایین سمت چپ صفحه و در زیر بخش SEO Toolbar  بر روی گزینه  Download now کلیک کنید

بک لینک  لینک سازی و تهیه بک لینک

 

با توجه به مرورگرتان گزینه مورد نظر را انتخاب کنید

بک لینک  لینک سازی و تهیه بک لینک

 

بعد از این که گزینه مورد نظر را انتخاب می کنید به صفحه دیگری می روید و تولبار را نصب می کنید و بعد از نصب آن مرورگر خود را می بینید که مانند شکل زیر دارای تولبار سئو می باشد.

بک لینک  لینک سازی و تهیه بک لینک

 

راهنمای تصویری نحوه استفاده از وبسایت moonsy :
روش دومی که می توانید پیج اتوریتی یک صفحه را مشاهده کنید استفاده از ابزار سایت moonsy.com می باشد به این منظور به آدرس زیر بروید .

و سپس با وارد کردن آدرس سایت خود می توانید اعتبار دامنه خود را چک و بررسی نمایید

به عنوان مثال : www.groupdesign.ir

 


با توجه موارد فوق باید توجه زیادی داشته باشیم که از چه صفحاتی لینک می گیریم در واقع لینک گرفتن از صفحاتی که پیج اتوریتی پایینی دارند بی فایده می باشد.


لینک سازی به صورت co-citation :
همان طورکه بخش قبلی گفتیم اخیراً گوگل در الگوریتم خود تغییر خوبی را قرار داده و در حال حاضر Anchor text مانند قبل کارایی ندارد. مفهوم جدیدی در بهینه سازی سایت وجود دارد به نام Co-Citation . اجازه بدهید با یک مثال ساده تفاوت Anchor Text و Co-citation را به شما توضیح بدهم . معمولاً زمانی که میخواهیم سایت خودمان را معرفی کنیم و یا فردی سایت ما را معرفی میکند به صورت زیر لینک میدهد.

اگر خیلی خوش شانس باشید سایت مورد نظر به شیوه زیر به سایت شما لینک میدهد.

سایتی که در حالت دوم به ما لینک بدهد می تواند بر رتبه کلمه کلیدی طراحی سایت برای گروپ دیزاین تأثیر گذار باشد

نکته مهم این است که همه سایتها به صورت anchor text به ما لینک نمی دهند در این شرایط چه کار باید کرد که رتبه کلمات کلیدی خودمان را در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل افزایش دهیم . در این جا است که مفهوم Co-citation به کمک ما می آید. این روش بسیار ساده است مطمئناً خود شما به صورت طبیعی این کار را انجام داده اید ولی مطمئناً با یادگیری آن می توانید با استفاده صحیح ، رتبه خودتان را افزایش دهید

به معنای Co-citation با توجه به مثال زیر دقت کنید :

فرض کنید میخواهیم در سایتی مقاله ای درج کنیم و لینک سایت خودمان را قرار دهیم. شاید این سایت به شما حتی اجازه استفاده از Anchor-text را نیز ندهد. در این شرایط گوگل به کلمات کلیدی ما در قبل و بعد از لینک توجه میکند. البته برای تأثیر بیشتر همیشه سعی کنید در سایت هایی لینک بسازید که در زمینه کاری شما فعالیت میکنند بنابراین در هنگام لینک سازی مانند زیر عمل میکنیم :

  1. جهت اطلاعات بیشتر در مورد تکنیکهای بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت به بخش وبلاگ مراجعه نمایید .

در این شرایط گوگل به ۱ کلمه کلیدی تکنیکهای بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت در مورد صفحه شما توجه می کند . در این شرایط کار لینک سازی بسیار آسانتر از قبل شده است و با کمی تلاش می توانیم برای سایت خود لینک های بسیاری بدست آوریم. در لینک سازی بعد از توجه به تکنیک Co-citation باید به ارتباط آن صفحه با سایت شما و Page Authority آن دقت داشته باشید. پس بهترین لینک های ورودی سایت را لینک هایی تشکیل می دهند که از صفحات معتبر و مرتبط با موضوع سایت شما می آیند.

لینک سازی به صورت خودکار:
شاید شما هم بارها عبارات لینک سازی خودکار و یا لینک سازی به صورت طبیعی را شنیده باشید ؛ لینک سازی به صورت خودکار در صورتی ایجاد می شود که شما محتوایی که در سایت و یا وبلاگ خود منتشر کرده اید بسیار ناب و کمیاب باشد و دیگر وب مسترها به راحتی به شما لینک دهند.

لینک گرفتن از لینکدونی وبلاگ ها:
تعداد زیادی از وب مستران اینترنت را وبلاگ نویسان تشکیل می دهند و جایگاه آن ها به دلیل تولید محتوای تازه ارزش زیادی نزد گوگل دارند. لینک گرفتن از وبلاگ ها می تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد. بعضی از وبلاگ ها سیستم ارسال لینک را به صورت خودکار ایجاد کرده اند و کاربران می توانند به راحتی لینک های خود را به اشتراک بگذارند اما بعضی دیگر این قابلیت را ندارند بنابراین شما باید به آن ها ایمیل برنید و از آن ها درخواست ثبت لینک کنید.

ساخت لینک های طعمه:
ایجاد لینک طعمه یکی از جدیدترین مفاهیم مشهور در ساخت لینک است، لینک های طعمه به هرگونه مطالب در وب سایت ها می گویند که می توانند مانند یک طعمه ، بازدید کنندگان را وارد نمایند تا لینک های مورد نظر شما را در سایر وب سایت ها قرار دهند. Matt cuts مهندس بخش اسپم گوگل ، لینک های طعمه را اینگونه توصیف می کند :(( چیزی آنقدر جالب که توجه مردم را جلب می کند )) برای ساخت لینک های طعمه به مهمترین چیزی که باید دقت داشته باشید عنوان آن لینک می باشد سعی کنید عنوان های بحث برانگیز و مطابق با میل کابران خود بنویسید و لینک آن ها را در شبکه های اجتماعی و تالارهای گفتمان قرار دهید.

لینک سازی در بین پست های سایت خود:
یکی دیگر از روش های لینک سازی ساخت لینک در بین پست های وب سایت خودتان می باشد که در صورت انجام اصولی آن می توانید به نتایج خوبی دست یابید اما باید توجه داشته باشید که در این امر نباید زیاده روی انجام دهید.

لینک سازی دستی با ساخت وبلاگ های متعدد:
شما می توانید برای هر یک از موضوعات سایت خود یک وبلاگ جداگانه داشته باشید زیرا هر کاربر به یک موضوع علاقه دارد و در صورت انجام این کار از آن استفاده زیادی می کنند. پس همین حالا برای سایت خود تعدادی وبلاگ ایجاد کنید و با روش هایی که گفتیم شروع به لینک سازی برای سایت خود کنید. فقط دقت داشته باشید محتوایی که در وبلاگ های خود قرار می دهید کپی نباشد یا اگر کپی می کنید لینک آن ها را قرار دهید و آن مطالب را مورد نقد و بررسی قرار دهید.

ثبت لینک در وب دایرکتوری های معتبر: 
یکی از راه های دریافت بک لینک ثبت سایت در دایرکتوری های معتبر می باشد. در انتخاب دایرکتوری باید به اعتبار آن، اسپم نبودن آن، پیج اتوریتی و ارتباط با سایت خود توجه داشته باشید. برای مثال دایرکتوری dmoz از نظر گوگل دایرکتوری معتبری می باشد و حتی برخی از محقیقن سئو در جهان معقدند که یکی از اصول Link building ثبت سایت در این دایرکتوری می باشد.

۳ نکته ی مهم برای ثبت سایت خود در دایرکتوری ها : 

  • تهیه لیست دایرکتوری ها: قدم اول باید لیستی از دایرکتوری های معروف فارسی و خارجی تهیه  کنید. برای پیدا کردن دایرکتوری های معروف فقط کافی است در گوگل عبارت لیست دایرکتوری را سرچ کنید خوشبختانه عده زیادی از افراد اقدام به تهیه لیست های دایرکتوری کرده اند.

 

  •  انتخاب دسته بندی مناسب: انتخاب مناسب ترین دسته بندی مرتبط، کلید طلایی و پر اهمیت در ارسال و ثبت در دایرکتوری ها می باشد. در هر دایرکتوری، یک مدیر وب برای کمک به کسب و کار آنلاین شما و تصمیم گیری در مورد وب سایت شما وجود دارد. اگر وب سایت شما ارزش و اعتبار مورد نظر از دایرکتوری کسب نکرد، ثبت وب سایت شما به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و مانند زباله به recycle Bin ارسال می شود.سریع ترین راه برای رسیدن به recycle Bin ، انتخاب گروه اشتباه در دایرکتوری ها می باشد! علاوه بر این، همه دایرکتوری ها به شما اجازه ثبت و ارسال به دسته بندی های سطح بالا را نمی دهند؛ در این صورت کمترین کلیک نسبت به صفحات اصلی دایرکتوری را خواهید داشت.عناوین را عاقلانه انتخاب نمایید.بسیاری از دایرکتوری ها به شما اجازه ایجاد عنوان برای وب سایت تان را می دهند. این عنوان ها هایپر لینک شده و به وب سایت تان بک لینک می شود. بنابراین کلمات کلیدی که در عناوین استفاده می کنید، کلمات کلیدی است که گوگل آنها را مهم تصور خواهد کرد. مثلاً می خواهید وبلاگ تان رتبه ی خوبی با کلمه کلیدی “کفش مخصوص رقص” کسب نماید و بعد نکته ی ریزی در عنوان بندی ثبت در دایرکتوری ها وجود دارد که شما عنوان وب سایت تان را “وبلاگ لیلی” می نامید!هنگامی که شما از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین خود استفاده می کنید و سپس آن را در دایرکتوری ثبت می کنید، این روند باعث ایجاد Link building به صورت طبیعی در موتور جستجو می شود.

 

  • ایجاد کلمه کلیدی مرتبط در توضیحات: در حالی که توضیحات اهمیت کمتری نسبت به عنوان دارد، اما کلمه کلیدی در آن تعیین کننده ی میزان ارتباط لینک می باشد و همچنین زمینه ساز ایجاد فعالیت های مشتریان بالقوه در دایرکتوری می شود. سعی کنید توضیحات شما در حد ۳ جمله کوتاه (۱۵ تا ۲۵ کلمه) و یا ۳ شرح طولانی تر ( ۳۰ تا ۵۰ کلمه) بوده و از آن در دستور العمل های متفاوت در دایرکتوری استفاده کنید. همچنین از استفاده بیش از حد از حروف بزرگ و علامت گذاری ها به صورتی که کاملاً آشکار است، خودداری نمایید. زیرا که دایرکتوری ها چنین وب سایت هایی را رد خواهند کرد.

 

ارسال مقاله و خبر به سایت های مرتبط: 
یکی دیگر از راه های لینک سازی گرفتن لینک از سایت های دیگر به صورت ارسال مقالات و اخبار می باشد. در این روش شما مقاله و یا خیر را منتشر می کنید و با روش co-citation به سایت های مرتبط و پربازدید ارسال می کنید برای پیدا کردن سایت هایی که مقالات و یا اخبار دیگران را انتشار می دهند می توانید گزینه ارسال خبر را در گوگل سرچ کنید البته اگر خاطرتان باشد در فصل مربوط به شناسایی الگوریتم های گوگل گفتیم بنا به دلایلی خرید لینک باعث جریمه شدن سایت می شود اما اینجا لازم میدانم بگویم شما می توانید به سایت های پربازدید و معتبر هزینه هایی پرداخت کنید و با روش co-citation مقالات و اخبار خود را در آن ها انتشار دهید زیرا هر
مقداری که سایت شما خوب و پرمحتوا باشد بازهم نیاز به لینک سازی دارید با این روش می توانید لینک های مفید و با ارزشی برای سایت خود به دست آورید.

 لینک سازی به وسیله پست های مهمان: 
پست مهمان یکی از روش های جدید لینک سازی می باشد که دارای بازدهی بسیار بالایی می باشد و باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود و شما می توانید به جای اینکه هزینه ای به سایت های دیگر پرداخت کنید برای آن ها نویسندگی را به صورت مهمان انجام دهید. پست مهمان (Guest Post ) به نوشته ای میگویند که یک نفر در وبلاگ یا وب سایت دیگری که متعلق به او نیست می نویسد و تمامی خوانندگان آن وبلاگ یا سایت آن نوشته را مشاهده میکنند و معمولاً میتوانند مشخصات نویسنده را ببینند و برای نوشته او نظر ارسال کنند. نکته مهم در پست مهمان آن است که باید به صورت اختصاصی برای سایت میزبان نوشته شود. توجه داشته باشید ارسال پست مهمان علاوه بر لینک سازی ، در برندسازی و جذب بازدیدکننده سایت نیز کمک شایانی می کند.

 ساخت لینک در تالارهای گفتمان: 
یکی دیگر از راه های لینک سازی فعالیت در تالارهای گفتمان می باشد. به روش های مختلفی شما می توانید از تالارهای گفتمان لینک بگیرید که میتوان به لینک گرفتن در امضا و به روش co-citation اشاره کرد. در روش اول شما در تالارهای معروف و معتبر عضو می شوید و لینک سایتتان را در امضای خود قرار می دهید و شروع می کنید به رفع نیاز کابران در این صورت آنها نیز جهت آشنایی بیشتر با شما از لینک امضایتان به سایت شما مراجعه می کنند. اما در روش دوم شما مقلات مفیدتان را در انجمن ها قرار دهید و در انتهای آن به صورت co-citation لینک سایت خود را معرفی کنید یا برای مثال جمله زیر یک روش لینک سازی در انجمن ها می باشد:

” برای استفاده از دیگر آموزش های طراحی سایت به وب سایت www.groupdesign.ir مراجعه نمایید. ”

یا حتی می توانید در تالارهای گفتگو تایپیک های سریالی ایجاد کنید و تمامی مقالات خود را به صورت روزانه یا هفتگی انتشار دهید که این روش نیز می تواند یک تایپیک را محبوب کند و باعث بالارفتن پیج اتورتی آن شود.

لینک گرفتن از سایت های اشتراک لینک: 
در اینترنت سایت های زیادی وجود دارند که کار آن ها اشتراگ گذاری لینک های روز می باشد. که شبکه dig از معروف ترین آن ها در دنیا شبکه می باشد. دیگ یک وبگاه پیوند دهی جمعی است. در واقع سایت هایی که لینک آنها در صفحه اول سایت دیگ وارد می شود به صورت متقابل بازکننده بسیار زیادی پیدا میکند. گاهی تعداد بازدیدکنندگان یک سایت از طریق دیگ قدری بالا میرود که به علت اتمام  پهنای باند سایت از کار می افتد به این حادثه اصطلاحاْ ” پدیده دیگ ” گفته میشود. اما نمونه های فارسی سایت های اشتراک لینک نیز وجود دارند که شما با عضویت در آن ها می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود فرا خوانید. یک نمونه موفق فارسی سایت لینک پد می باشد که شما با عضویت در آن می توانید لینک های مفید سایت خود را برای همگان به اشتراک قرار دهید.

دریافت لینک از شبکه های اجتماعی: 
یکی از راه های دریافت لینک فعالیت در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن لینک پست های سایت در آن جا می باشد. در شبکه های اجتماعی به دو صورت می توانید برای سایت خود لینک دریافت کنید دریافت لینک از home page و دریافت لینک با اشتراگ گذاری لینک های سایت. در تمامی شبکه های اجتماعی عضو شوید و در home page آن ها به سایت خود لینک دهید و هرگونه محتوایی که در سایت خود تولید می کنید در آن ها نیز به اشتراک بگذارید. همانطور که در بخش آشنایی با الگوریتم های گوگل گفتیم شبکه های اجتماعی امروزه برای موتورهای جست و جو از جمله گوگل بسیار مهم شده اند و فعالیت در آن ها کمک زیادی به بالا رفتن اعتبار سایت نزد گوگل می کند.

از معرفترین شبکه های اجتماعی دنیا می توان به:
– www.facebook.com
– twitter.com www.
– plus.google.com
– www.linkedin.com
– www.stumbleupon.com
اشاره کرد و در بین شبکه های اجتماعی فارسی نیز می توان به سایت کلوب و فیس نما اشاره کرد. در این شبکه های اجتماعی عضو شوید و فعالیت مستمر داشته باشید.

 لینک گرفتن از شبکه های اشتراک تصاویر:
یکی دیگر از راه های لینک بیلدینگ اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اشتراک تصاویر و دریافت لینک از قسمت توضیحات آن می باشد. شما می توانید یک دوربین عکاسی تهیه کنید و با عکاسی مستمر، لینک های مفیدی برای سایت خود دریافت کنید. از معروفترین شبکه های اشتراک تصاویر می توان به سایت های flickr و pinterest اشاره کرد.

لینک گرفتن از شبک های اشتراک ویدیو:
در بخش مربوط به تولید محتوا فواید تولید ویدیو و راه های آن را توضیح دادیم. تولید ویدیو علاوه بر بالابردن اعتماد مشتری و رفع نیاز کاربران می تواند در لینک سازی نیز تاثیر زیادی داشته باشد. از این جهت توصیه می شود ویدیوهای تولید شده خود را در شبکه های اشتراک ویدیو قرار دهید تا همگان در سراسر دنیا از آن ها استفاده کنند. معروفترین شبکه اشتراک ویدیو در دنیا شبکه اجتماعی یوتیوب می باشد این سایت که زیرمجموعه سایت گوگل می باشد بسیار برای آن قابل توجه است توصیه می شود یک صفحه شخصی در آن ایجاد کند و به صورت منظم و دوره ای اقدام به قرار دادن ویدیو در این شبکه کنید و در قسمت توضیحات به سایت خود لینک دهید اما شبکه فارسی آپارات نیز محل خوبی برای قرار دادن ویدیو ها و دریافت لینک می باشد.

نکته
توصیه می شود به نسبت پتانسیل سایت خود با استفاده از روش های گفته شده اقدام به تهیه بک لینک برای سایت خود کنید و موارد گفته شده را به صورت مداوم و پیوسته به صورت دائمی انجام دهید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک ها  
به من اطلاع بده
گفتگو از طریق واتس آپ