همه دوست دارند نرخ کلیک سایتشان بالا برود و جایگاه خوبی در الگوریتم های جستجوی گوگل به دست بیاورند. اما وقتی به این تجارت نگاه می کنیم، می بینیم گوگل بیش از ۲۲۰ فاکتور برای رتبه دهی برای هر سایت دارد ( برخی از انها ثابت شده هستند، برخی از آنها موقتی هستند و برخی دیگر بسیار قدیمی ) به همین دلیل تمرکز کردن روی فاکتور ها ، برای بهینه سازی و سئو سایت بسیار مشکل خواهد شد.
آندری لیپاتسوف ( استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی گوگل ) می گوید:
جواب محتوا و لینک هایی است که به سمت سایت شما اشاره می کنند.
بارها شنیده ام که برخی از افراد به اشتباه می گویند لینک ها دیگر اهمیتی ندارند ! راه های جدیدی برای سئو سایت بدون لینک ها وجود دارد ؛ این حرف بسیار اشتباه است و توصیه آن نیز اشتباه تر! حرفی که آندری لپاتسوف زد را فراموش نکنید. ما همیشه باید به سمت لینک ها تمایل داشته باشیم، چرا که آنها در سیگنالهای فاکتور سئو موثر هستند:
لینک ها همیشه یکی از مهمترین جنبه های استراتژی سئو ( بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ) هستند و بسیاری از آژانس هایی که خدمات سئو ارائه می دهند ، به ساخت لینک های مرتبط برای دستیابی به صفحه اول گوگل روی می آورند. چرا که همیشه ارتباط مستقیمی بین نتایج خوب سئو ( مخصوصا رتبه کلمات کلیدی مشخص ) و کیفیت و حجم لینک ها به سمت سایت وجود دارد.
در نظر داشته باشید که همانطور که لینک ها می توانند بر روی سئو سایت شما تاثیر زیادی داشته باشند، محتوا و Moz Authority و Page Authority نیز می توانند از استراتژی های خوب برای موفقیت شما در سئو شوند . بازاریابی محتوایی و سئو بازاریابی محتوایی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، دارای تفاوت هایی با هم هستند اما نمی توان آنها را به طور کامل از هم جدا کرد ؛ SEO معمولا بسیار ظریف تر و تکنیکی تر است، در حالی که بازاریابی محتوایی وسیع تر و جامع تر است .
در ماه ژانویه ۲۰۱۵ ، گوگل پنالتی خود را برای تنبه سایت هایی که واسط های تهاجمی و یا پاپ آپ هایی دارند که به تجربه کاربران موبایلی ضربه می زند را هشدار داد. گوگل این اخطار را پنج ماه پیش از اجرا به تمامی سایت های متخلف اعلام کرد .
هیچ شکی نیست که به روز رسانی الگوریتم ها در ۲۰۱۵ به اینجا ختم نخواهد شد، اما به خوبی می توان حدس زد که برای موفقیت در سئو سایت ( سئو ۲۰۱۵ ) باید کمپین خودتان را به سمت لینک سازی و تولید محتوا حرکت دهید.