با آپدیت های جدید در رابطه با سئو سایت ، گوگل دیگر برای رتبه بندی صفحات خود از تگ meta keyword استفاده نمی کند و باید بدانید که در صورت استفاده زیاد ممکن است الگوریتم پاندا به سایت شما شک کند و سایت شما را پنالتی کند. پس در این امر بسیار توجه داشته باشید. البته ناگفته نماند بحث متا کیوردها برای گوگل جدید نیست و چندین سال است که گوگل دیگر توجه خاصی به آن ها ندارد.
با تغییرات انجام شده ، پیج رنک گوگل دیگر ملاک خوبی برای ثبت لینک نمی باشد و از آن جایی که آپدیت های آن بسیار زیاد زمان می برد پس برای لینک سازی به نکته دیگری باید توجه داشته باشیم و آن page-authority هر صفحه می باشد. که در بخش ساخت بک لینک به صورت کامل توضیح می دهیم.
یکی دیگر از مواردی که در سئو سایت مهم تر شد، فعالیت در شبکه های اجتماعی و اشتراک ویدیو بود، شبکه های اجتماعی امروزه به محل خوبی برای تعامل و معاشرت افراد تبدیل شده است. بسیار واضح است که گوگل نیز دوست دارد شما در میان مردم باشید و نیازهای مردم را شناسایی کنید و درصدد رفع آن ها باشید.
کامنت گذاری در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر ، زمانی بازدید و بک لینک خوبی برای سایت ها پدید می آورد اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که با سایت هایی که از این طریق به جمع آوری لینک می پردازند برخورد می کند ؛ پس توصیه می شود از این کار پرهیز کنید و با ابزاری که در ادامه معرفی می کنیم به رفع این خطاها بپردازید.
ابزاری برای مقابله با لینک های بیش از حد : در صورتی که از سیستم وردپرس استفاد می کنید می توانید با نصب پلاگین های اسپمر می توان از ارسال این اسپم ها جلوگیری کرد و یا اگر از سایر سیسم ها استفاده می کنید از گوگل captcha از ارسال این سپم ها جلوگیری کنید .
تا به حال مشاهده کرده اید که سایتی را در گوگل جستجو می کنید و وارد آن می شود، اما به دلیل تبلیغات بیش از حد سایت باید کل سایت را بگردید تا محتوای مورد نظر خود را از سایت پیدا کنید . گوگل با آپدیت الگوریتم طرح بندی خود (Page Layout Algorithm ) ، به نوعی به مدیران سایت ها و وب مسترها هشدار داد که از تبلیغات بسیار زیاد در سایت جلوگیری کنند. هدف گوگل از این آپدیت این است که به محتوای سایت خود نسبت به تبلیغات بیشتر اهمیت بدهید و کاری کنید که کاربران جذب محتوای شما باشند ، گوگل از امروز با اپدیت های جدید خود در زمینه سئو سایت، با این نوع سایت ها برخورد جدی می کند پس یگر نگران تبلیغات زیاد و کلافه کننده در سایت ها نباشید .
duplicate content به چند صورت اتفاق می افتد یک کپی برداری از مطالب دیگران و دیگری با داشتن دو یا چند آدرس برای هر صفحه در سایت. در واقع زمانی که یک مطلب با چندین آدرس مختلف در دسترس قرار میگیرد ( مثلا به صورت عددی www.groupdesign.ir/?p=658 و همینطور این مطلب به صورت حروفی www.groupdesign.ir/contentb.) این مشکل زمانی ایجاد میشود که شما از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید در نتیجه مطالب شما با چندین آدرس در دسترس است. توجه داشته باشید صفحات سایت شما باید فقط از طریق یک آدرس در دسترس باشند زیرا زمانی که شما برای یک محتوا ۵ برچسب می زنید و این چند برچسب را به محتوایی دیگر نیز اختصاص می دهید ، کاربر بر روی یکی از این برچسب ها کلیک کرده و در اینصورت یک مقاله را در دو جا مشاهده می کند ، این یک مثال بارز در امر محتوای تکراری است . حقیقتش این است که این کار که یک محتوا در دو صفحه دیده شود کار خوبی است و تنها کار کاربران را آسان می کند ولی گوگل که این حرکت خلاقانه شما را متوجه نمی شود و فقط این را در نظر می گیرد که باید سایت شما را پنالتی کند.
و اما راه حل: