گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت ها

 ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

الگوریتم های گوگل الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت ها

همراه گرامی سایت گروپ دیزاین برای درک عمیق تر این مقاله و آشنایی مقدماتی با  الگوریتم های گوگل مقاله ” شناخت الگوریتم های گوگل ” را مطالعه کنید .

جلوگیری از کپی کردن محتوا 

یکی از اقدامات الگوریتم پاندا مقابله با سایت های کپی کار بود و به سرعت این سایت ها را پنالتی کرد و به صفحات آخر جستجو می برد. شاید شما نیز از کپی کردن مطالبتان توسط سایت های دیگر خسته شده اید اما جالب است بدانید با ورود این الگوریتم های گوگل شما زمانی که محتوایی را تولید می کنید در صورت کپی کردن سایت های دیگر همچنان سایت شما در رتبه اول ظاهر می شود و سایت های دیگر، اگر لینک منبع را درج کرده باشند بعد از سایت شما نمایش داده می شوند. اما با آپدیت این الگوریتم های  گوگل تولید محتوا مهم شد . توجه داشته باشید روی صحبت ما از کپی برداری فقط مطالب و محتوا نیست بلکه منحصر به فرد بودن ساختار و قالب یک سایت نیز برای گوگل قابل اهمیت است.

 

مقابله با کیورد استفینگ ( Keyword stuffing ) 

Keyword stuffing نوعی تقلب ناجوانمردانه است که از نظر تمام موتورهای جستجو ؛ مخصوصا گوگل و الگوریتم های سفید و سیاه آن ، کاملا غیر اخلاقی می باشند.

Keyword Stuff ، به کلمات کلیدی گفته می شود که بارها و بارها و بارها تکرار شده باشند ، کلمه کلیدی ” دانلود فیلم ” را در نظر بگیرد ، در صورتی که وبلاگی در بخش کلمات کلیدی  این کلمه را بارها تکرار کرده باشد ،اصطلاحا  به آن Keyword Stuff  می گویند.

در صورتی که از این نوع کلمات کلیدی استفاده کنید حتی ممکن است تا یک مدتی در بهترین شرایط ممکن قرار بگیرید ولی در آینده موتورهای جستجو دیگر بر وفق مراد شما نخواهند بود، الگوریتم های گوگل امروزه همانند یک سگ شکاری دقیقا این نوع کلمات کلیدی را بو می کشد ، در ابتدا ممکن است از این کار شما متوجه نشود ولی در آینده با شما برخورد جدی خواهد کرد ، استفاده از این نوع کلمات کلیدی در مدتی آنقدر زیاد شده بود که گوگل دیگر از آن زمان بر اساس استفاده از این نوع کلمات رتبه بندی می کرد ، یعنی استفاده از این نوع کلمات کلیدی نه تنها رتبه ای به شما نخواهد داد بلکه شما را در قعر رتبه بندی قرار خواهد داد.

روش های گول زدن گوگل در گذشته برای Keyword stuffing : بعضی از پنهان کردن کلمات در صفحه استفاده می کنند که برای انجام این کار یا رنگ متن مورد نظر را هم رنگ Background صفحه خود می کنند ، یا اینکه آن را با css ، پنهان می کنند( display: none) و یا اینکه با دستور z-index آن را به لایه زیر صفحه می برند ، خوشبختانه موتورهای جستجو از سال ۲۰۰۵ ،تمام این تقلب ها را شناسایی کرده اند و در اصل کارهایی که سایت های امروزی انجام می دهند برای موتورهای جستجو خاطره است.گاهی اوقات مدیران سایت ها در بین کلمات کلیدی خود ، از کلماتی استفاده می کنند که اصلا هیچ ارتباطی با محتوای مورد نظر ندارد ولی باعث جذب کاربران می شود ، مثلا عکس های جدید بازیگران و… اما باز هم خوشبختانه الگوریتم های گوگل ( الگوریتم پاندا )  این را هم در نظر می گیرد.

 

الگوریتم های گوگل مقابله با لینک های اسپم و خریداری شده

اما یکی از اقدامات مهم الگوریتم پنگوئن مقابله با سایت هایی بود که بک لینک می خریدند و یا به فروش بک لینک می پرداختند.گگل علاق ه مند است که یک وب سایت به صفحه ای که مفید است لینک بدهند نه به سایت هایی که هزینه پرداخته کرده اند، بنابراین در صورت پی بردن به این موضوع با هر دو سایت به شدت برخورد می کند.

اما گوگل از کجا متوجه می شود لینک های خریداری شده می شود؟

۱- الگوریتم های پیشرفته گوگل: به راحتی متوجه رفتار کاربران با لینک می شوند و نیازی نیست حتما به دنبال چرای این قضیه بگردیم بلکه باید ایمان بیاوریم که گوگل بسیار هوشمند شده است.

۲- لینک از همه صفحات: شما تصور کنید شما از یک وب سایت خوشتان آمده است و می خواهید به کاربرانتان بگوید از آن سایت بازدید کنند به چه صورت این کار را انجام می دهدید ؟  خب این کار را در قبال معرفی در یک پست انجام می دهید و در انتهای آن لینک آن سایت را قرار می دهید. اما لینک های خریداری شده از همه صفحات به صورت نامعقول به یک سایت می آیند و این باعث خشمگین شدن جناب پنگوئن می شود.

۳-پایان قرار داد و حذف لینک: از آن جایی که لینک های خریداری شده معمولا به صورت یک ماهه یا سه ماهه می باشند.پس از پایان قرارداد لینک ها برداشته می شوند و سایتی که از همه صفحات دارای بک لینک بوده است بدون لینک در دنیای لینک بیلدینگ باقی می ماند و الگوریتم های گوگل ( پنگوئن ) نیز به خوبی متوجه خرید لینک می شود.

 

کم شدن تاثیر بک لینک

با آپدیت پنگوئن تاثیر بک لینک ها به مراتب کمتر شد و گوگل به عوامل دیگر مانند کاربرپسند بودن سایت و بهینه سازی داخلی سایت بیشتر توجه کرد اما نمی توان گفت بک لینک کاملا بی تاثیر شده است در واقع با آبدیت های الگوریتم های جدید باید به هر سه مورد زیر توجه می کنند :

  1.  بهینه سازی سایت و طراحی داخلی سایت( on site )
  2. تولید محتوای مفید
  3. لینک بیلدینگ

کم شدن تاثیر کلمه کلیدی در دامنه

همان طور که می دانید بسیاری از وب مستر ها برای افزایش رتبه سایت خود سعی می کنند از کلمات کلیدی مرتبط در آدرس دامنه اصلی سایت خود استفاده کنند. در دو ماه گذشته گوگل اعلام کرده است که دیگر در جستجوهای انجام شده به زبان انگلیسی ، سایت هایی که به این گونه عمل کرده اند در نتایج اول نمایش داده نخواهند شد مگر اینکه محتوای آنها از طریق الگوریتم پاندا با ارزش تائید شود.

 

کم تاثیر شدن Anchor text و مقابله با استفاده بیش ازحد آن

همان طور که می دانید در بهینه سازی کلمات کلیدی ، یکی از مهمترین پارامتر های سنجش الگوریتم های گوگل برای نمایش نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی ،  تعداد لینکهای با کیفیتی است که در متن لینک ورودی به صفحه شماست که به اصطلاح Anchor text میگوییم. یکی از روشهای رایج بهینه سازی کلمات کلیدی به صورت سنتی این بود که مدیران سایت تلاش می کردند از سایتهای مختلف لینک متنی دریافت کنند یا بخرند! و رتبه کلمه کلیدی خودشان را افزایش دهند. البته این موضوع باعث شد که بسیار از صاحبان وب سایت به سمت روشهای اسپم و فریب گوگل بیش بروند. یکی از انتقادهایی که صاحبان وبسایت به گوگل داشتند این بود که دریافت لینک به تنهایی کار آسانی نیست و از آن مشکل تر  دریافت لینک به شیوه متنی و وجود کلمه کلیدی در Anchor text است. اخیراً گوگل در الگوریتم خود تغییر خوبی را قرار داده و در حال حاضر Anchor text  مانند قبل کارایی ندارد. مفهوم جدیدی در بهینه سازی سایت وجود دارد به نام Co-Citation .

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ