گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

شناخت الگوریتم های گوگل

 ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

الگوریتم های گوگل شناخت الگوریتم های گوگل

همان طور که می دانید در سال ۱۱۰۰ نتایج گوگل شروع به تغییر کرد و سایت های اسپم با ورود الگوریتم های گوگل به پایان عمر خود نزدیک شدند. در واقع این تغییرات با ورود جانوران سیاه و سفید گوگل یعنی پاندا و پنگوئن آغاز شد و جست و جوهای گوگل به مراتب واقعی تر و مفید تر شد. اما نتایج جدید را چه وب سایت هایی تشکیل می دادند؟ این سوال مهمی است و هنوز هم نمی توان جواب قاطعی برای آن داشت، اما برای رسیدن به پاسخ درست ، می توانیم از مهندسی معکس استفاده کنیم یعنی ببینیم مدیران این وب سایت بزرگ از راه اندازی گوگل چه هدفی داشته اند از آن جایی که  گوگل تمام استراتژی های رتبه بندی خود را هیچ وقت به طور کامل بیان نمی کند پس باید به دنبال این باشیم که امروزه چه وب سایتهایی را در صفحه اول نگه داشته است و هدف اصلی او از جست و جوی کاربران چه چیزی می باشد.

هدف گوگل

بد نیست بدانید هدف گوگل از ابتدا سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس پذیر کردن آنها برای عموم بوده است. یعنی زمانی که کاربر به دنبال اطلاعاتی است (این اطلاعات می تواند آدرس یک فروشگاه، یک موسیقی جدید یا هر چیز دیگر باشد ) با یک جستجوی ساده در چند ثانیه به آن برسد. حال سوال این است که گوگل چه سایت هایی  را برای کاربرش مفید می داند؟ جواب بسیار ساده است سایت هایی که در آن خود کاربر بتواند میزان  رضاتیش را نشان بدهد. اما رضایت کاربر را گوگل از کجا متوجه می شود؟

هدف اصلی الگوریتم های گوگل از جمله پاندا و پنگوئن  همین بوده است که سایت های مفید و خوب را شناسایی کنند و سایت های اسپم را به صفحات آخر هدایت کنند همان طور که می دانید طی این ۲ و ۳ سال اخیر از زمانی که آقای مت کاتز فعالیت خودش را در بخش مقابله با اسپم گوگل آغاز کرده است بخش جست و جوی گوگل رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته است و گوگل به هدف اصلی خود بسیار نزدیک تر شده است.

” اعتبار سایت ” مهم ترین فاکتور رتبه بندی

همان طور که گفتیم یک سال و اندی از ورود الگوریتم های گوگل به دنیای جست و جو گذشته است و مواردی مانند خرید لینک و یا استفاده بیش از حد کلمات کلیدی دیگر تاثیری در نحوه رتبه بندی گوگل ندارد. با بررسی ها، تحقیقات و تجربیاتی که ما داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم که گوگل در رتبه بندی خود از سایت هایی که معتبر تشخیص داده شده اند استفاده می کند و نزدیک ترین کلمات کلیدی به محتوای آن سایت را در نتایج ابتدایی قرار می دهد. با این حساب سایت هایی که می خواهند در نتایج ظاهر شوند باید کاملا طبیعی فعالیت خود را انجام دهند و از سئو بیش از حد خودداری کنند.

 

این مقاله تنها مقدمه ای برای آشنایی با الگوریتم های گوگل است ؛ برای آشنایی با نحوه ی عمل کرد این الگوریتم ها و چگونگی استفاده گوگل از الگوریتم های پاندا و پنگوئن مقاله ی  الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت ها  ”  را مطالعه کنید .

 

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک ها  
به من اطلاع بده
گفتگو از طریق واتس آپ