گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

۳ روش لینک سازی در وبلاگ ها ( همراه با نکات کاربردی )

 ۸ مرداد ۱۳۹۸

 

لینک سازی 3 روش لینک سازی در وبلاگ ها ( همراه با نکات کاربردی )

یکی از راه های نسبتا آسان و ساده برای بک لینک گرفتن ، لینک سازی در وبلاگ ها است ؛ اعتقاد گوگل بر این است که ما باید لینک ها را به دست بیاوریم و لینک بیلدینگ به هر نحوی یک روش کلاه سیاه است ، پس برای اینکه در بک لینگ گرفتن از وبلاگ ها ، توسط گوگل متخلف شناساییی نشوید این مقاله را از دست ندهید .

اصول لینک سازی در وبلاگ ها بدون گرفتن کارت قرمز از گوگل

روند کلی :

  • در وبلاگ های مختلف عضو شوید
  • برای خود وبلاگ بسازید
  • از وبلاگ خود بک لینک بگیرید

برای اینکه شما در طی این روند از جانب گوگل به مشکل بر نخورید به تعدادی فوت کوزه گری احتیاج دارید که اکنون ان ها را با هم برسی میکیم:

 

۱) استفاده از سرویس های وبلاگ دهی جمعی :

مثال : وبلاگ ویرگول ، وبلاگ مداد ، وبلاگ پرشین ، وبلاگ Medium (نمونه خارجی)

محیط وبلاگ ویرگول 3 روش لینک سازی در وبلاگ ها ( همراه با نکات کاربردی )

بخشی از محیط وبلاگ ویرگول

هنگامی که وارد ایگونه از وبلاگ ها می شوید ، محیط ان برایتان تقریبا اشنا است زیرا این وبلاگ ها مشابه شبکه های اجتماعی ای مانند اینستاگرام هستند ؛ لینک ساختن به وسیله ی اینگونه سیستم های وبلاگی دو ویژگی مثبت دارد :

  • هدف این گونه وبلاگ ها همانند هدف شبکه های اجتماعی است ، یعنی : جذب بازدید کننده .
  • درنتیجه شما هم میتوانید برای خود لینک بسازید و هم میزان ترافیک و بازدید سایت خود را بالا ببرید .
  • آدرس وبلاگ شما در این گونه سرویس ها ، ساب دامنه است ( در اینگونه سرویس ها وبلاگ شما زیر دامنه ی وبلاگ اصلی است ، در نتیجه دامین آتوریتی وبلاگ اصلی را دارد به همین دلیل میتوانید لینک هایی با ارزش بالا در وبلاگ خود بسازید؛ همچنین نیازی ندارید بعد از ساختن وبلاگ خود ، به دنبال افزایش دامین آتوریتی آن باشید)

توجه ! ارزش بک لینک وبسایت های خارجی بسیار بالا است و از دامین آتوریتی بالایی نیز برخوردار هستند ؛ در نتیجه از اینگونه سرویس های خارجی غافل نشوید !

 

۲) استفاده از سرویس های میکروبلاگینگ

مثال : میکروبلاگ تامبلر

3 روش لینک سازی در وبلاگ ها ( همراه با نکات کاربردی )

بخشی از محیط میکروبلاگ تامبلر

این سرویس نیز همانند سرویس های وبلاگ دهی جمعی است که در بالا آن را بررسی کردیم و تنها تفاوتش با دسته قبل این است که شما در این سرویس ، محدودیت طول محتوا دارید ؛ به دلیل داشتن مزایای مشترک با سرویس وبلاگ دهی جمعی ، پیشنهاد میکنم که بعد از استفاده از سرویس قبلی ، استفاده از این سرویس را هم در برنامه ی خود قرار دهید .

 

۳) استفاده از سرویس های وبلاگ دهی کلاسیک (عادی)

مثال : بلاگفا ، میهن بلاگ ، رز بلاگ

3 روش لینک سازی در وبلاگ ها ( همراه با نکات کاربردی )

بخشی از محیط وبلاگ بلاگفا

این سرویس های وبلاگ دهی همان هایی هستند که مردم اغلب “وبلاگ” را با این دسته از سرویس ها می شناسند ؛ مزایا و معایب این گونه سرویس ها را با هم برسی کنیم :

مزایا :

  • این وبلاگ ها جز وبلاگ های شناخته شده از نظر مردم هستند و به عبارتی در زمینه ی وبلاگ دهی در بین مردم جا افتاده اند .

معایب :

  • بر خلاف سرویس وبلاگ دهی جمعی اینگونه سرویس ساب فولدر نبوده و دامین آتوریتی شما در ابتدا صفر است و شما باید خودتان در جهت افزایش دامین آتوریتی وبلاگتان تلاش کنید .
  • برای داشتن بازدهی بالا در زمینه ی بک لینک گرفتن ، باید بین سرویس های خارجی و فارسی یکی را انتخاب کنید .(باید در نظر داشته باشید که سرویس های خارجی تماما فیلتر هستند پس نمیتوانید از ان ها انتظار افزایش ترافیک و بازدید داشته باشید ، اما این موضوع چیزی از ارزش بک لینک های آن کم نمیکند)

درست است که انتخاب میان سرویسهای فارسی و خارجی یک کار عاقلانه است اما اگر یک کم حرفه ای بازی در بیاورید میتوانید هر دوی این سرویس ها را داشته باشید ، برای این کار شما میتوانید :

  1. مطالبی از وبسایت خودتان یا وبسایت های فارسی دیگر را با استفاده از Google Translate به زبان انگلیسی برگردانید و آن ها را در وبلاگ خارجی خود قرار دهید .
  2. بعد از انتشار هر ۵ تا ۴ مقاله در وبلاگ فارسی خود ، آن ها را در کنار هم قرار داده و ترجمه ی آن ها را در وبلاگ خارجیتان قرار دهید ، اینگونه هم تمرکز اصلی شما بر روی وبلاگ  فارسیتان است و هم فعالیتی در وبلاگ خارجی  خود داشته اید .

 

برای استفاده از تمامی این سرویس ها ۵ نکته ی زیر را در نظر داشته باشید :

  • لینک سایتتان را در تعدای از مقالات خود قرار دهید ، نه در همه ی آن ها .
  • در مقالاتی که میخواهید لینک سایتتان را در آن ها قرار دهید ، به طور متوسط به ازای هر ۵۰۰ کلمه ۵ لینک قرار دهید ( ترجیحا ۲ لینک به سایت خودتان ، ۱ لینک به وبلاگی دیگر ، ۱لینک به وبلاگ خودتان ، ۱ لینک به منبع ، که بهتر است این لینک به سایتی خارجی با دامین آتوریتی بالا باشد )
  • لینک دادن بیش از حدِ کلمات مقاله ، ارزش کل لینک ها را پایین می آورد پس سعی کنید تعداد متوسطی کلمه را به سایتتان لینک بدهید .
  • متوسط لینک هایی که به سایت خود میدهید ترجیحا به این شکل باشند : ۱ لینک با انکرتکست کلمه ی کلیدی و ۱ لینک با انکرتست فاقد کلمه ی کلیدی ؛ در نظر داشته باشید که در اطراف لینک از هم خانواده های کلمه ی کلیدی استفاده کنید.
  • اکثر وبلاگ ها دست شما را در لینک دادن باز گذاشته اند و لینک هایشان به صورت فالو است پس ، از این موقعیت استفاده کنید و به سایت هایی لینک دهید که دامین آتوریتی بالاتری از سایت شما داشته باشند .

 

 

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ