گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

چگونه توجه گوگل در مورد سئو را به سمت خود جلب کنیم؟

 ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

چگونه توجه گوگل در مورد سئو را به سمت خود جلب کنیم؟

گوگل همان غول دنیای اینترنت و تنها مرجعی که ۹۹ درصد جستجوهای دنیا در این سایت اجرا می شود و تمام سایت ها برای اینکه دوستی با گوگل ادامه دار باشد حاضرند تمام دارایی شان را بدهند. به خاطر اینکه گوگل هر آنچه را که شما بخواهید در اختیارتان قرار می دهد به شرط آنکه از قوانینش تخطی نکنید. قوانین گوگل همان فاکتورهای بهینه سازی و سئو سایت است که با ارائه ی آن یک انقلاب بزرگ در دنیای وب به وجود آورد. سطح دنیای وب با وجود گوگل از زمین تا آسمان تغییر کرد و همه ی ما مدیران سایت ها آن را مدیون گوگل هستیم به خاطر اینکه گوگل به هیچ کسی باج نمی دهد و با کوچکترین اشتباه سایت شما را مورد جریمه قرار می دهد و به هیچ عنوان با کسی شوخی ندارد. اگر می خواهید رتبه ی یک و صدر جستجوهای گوگل را بدست بیاورید باید قوانین گوگل را که به سئو مشهور هستند رعایت کنید. با رعایت کردن این قوانین به طور حتم رتبه ی یک گوگل از آن شما خواهد بود. هر حرکتی که انجام دهید، از هر روش سئو که استفاده کنید، که بخواهید سر گوگل را شیره بمالید به طور حتم از چشمان تیزبین گوگل دور نخواهد بود و به راحتی متوجه می شود.

چرا گوگل به سئو  سایت تا این اندازه اهمیت می دهد؟

سئو از نظر گوگل فوق العاده مهم و با اهمیت است. اگر از سئو و بهینه سازی سایت استفاده نکنید نمی توانید نظر گوگل را به سمت خودتان جلب کنید به خاطر اینکه برخی از مدیران سایت ها یک سال زحمت می کشند تا گوگل به آنها اعتماد کند و در صدر جستجوهایش به آنها رتبه بدهد. تمام تلاش مدیران سایت ها و سئوکاران این است که گوگل به رفتار و همچنین سئو سایت آنها اعتماد کند. اگر گوگل به شما اعتماد کند همه چیز را تمام شده بدانید چون صدر جستجو هایش را به سایت تان اختصاص می دهد. اما وای به روزی که گوگل به شما و سایت تان اعتماد نکند. همین بهانه ای می شود تا سایت شما را از صفحه ی یک جستجو به صفحه ی ۱۰ و در برخی موارد به صورت کامل از صفحات جستجو حذف کند.

نکته ی اول: به روز رسانی مداوم سایت

چگونه توجه گوگل در مورد سئو را به سمت خود جلب کنیم؟

اولین موردی که روی بهینه سازی و سئو سایت و همچنین دوستی با گوگل تأثیر زیادی دارد به روز رسانی های مداوم سایت است. گوگل به صورت روزانه ربات های جستجوگرش را در دنیای وب به حرکت در می آورد تا شاید مطالب جدید هر سایت را ایندکس کند و آنها را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.
این به روز رسانی ها و آپدیت ها می تواند شامل موارد زیادی باشد. مانند:

  • تولید محتوای روزانه
  • ایجاد صفحه ی جدید
  • وارد کردن مطالب صوتی
  • وارد کردن مطالب ویدیویی
  • اضافه یا حذف کردن محصولات جدید
  • آپدیت کردن مطالب قدیمی تر
  • اضافه کردن عکس
  • و غیره

هر چیزی که در نظر بگیرید و به صورت روزانه آن را وارد سایت کنید می تواند اعتماد گوگل را به سمت سایت شما جلب کند و این روی رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو تأثیر فوق العاده ای دارد. به خصوص چیزی که گوگل واقعاً به آن علاقه دارد تولید محتوای جدید و یا آپدیت کردن مطالب قدیمی سایت است.

 

نکته ی دوم: تولید محتوای ناب و گوگل پسند

بهینه سازی و سئو سایت-تولید محتوای ناب و گوگل پسند چگونه توجه گوگل در مورد سئو را به سمت خود جلب کنیم؟

شاید باور کردن این موضوع سخت باشد اما گوگل عاشق مطالب جدید و ناب است. خیلی از سایت هایی که به تازگی شروع به کار کرده اند و کم کم روی سئو سایت خود کار می کنند یکی از مواردی را که دستور کار خود قرار داده اند این است که به صورت روزانه یک محتوای جدید و ناب که در هیچ کجای اینترنت یافت نمی شود را تولید و آن را در سایت خود قرار دهند.
تولید محتوا کار راحتی نیست اما به مرور زمان آنقدر خواهید نوشت که به شخصه به یک نویسنده ی قابل و چیره دست تبدیل خواهید شد. گوگل هم عاشق مطالب این شکلی است. ربات های جستجوگر گوگل هر روز و در برخی موارد هفته ای یک بار به سایت شما سر می زند تا مطالب جدید را مورد موشکافی قرار دهد.
گوگل با توجه به رفتار کاربران در قبال محتواهای تولید شده توسط شما، به سایت تان رتبه می دهد. اگر کاربران از مطالب سایت تان راضی باشند و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند، تعداد کاربرانی که امروز وارد سایت شده اند و روزهای بعد هم به سایت تان مراجعه کرده اند، تعداد دقایقی که در سایت شما باقی مانده اند، مکان هایی که کلیک کرده اند و وارد شده اند ، همه و همه از چشمان گوگل دور نخواهد بود و این موارد باعث می شود تا به سایت تان رتبه بدهد.
تولید محتوا می تواند تنها شانس شما برای دریافت بازدید کننده بیشتر از سمت گوگل باشد و همین مورد روی بهینه سازی و سئو سایت شما فوق العاده تأثیر گذار است و رعایت دوستی با گوگل را افزایش خواهد داد.

نکته ی سوم: از بالا بودن سرعت سایت اطمینان حاصل کنید.

بهینه سازی و سئو سایت-بالا بودن سرعت سایت چگونه توجه گوگل در مورد سئو را به سمت خود جلب کنیم؟

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود گوگل با شما دوست شود و همچنین روی بهینه سازی و سئو سایت هم تأثیر زیادی دارد سرعت سایت شما از نظر ورود و خروج و لود شدن صفحات است. این مورد از نظر گوگل یک فاکتور و یک دلیل برای مقایسه ی سایت شما با دیگر سایت ها است.
اگر یک سایت یک میلی ثانیه نسبت به سایت شما زودتر لود شود پس قطعاً از نظر گوگل سرعتش تأثیرگذارتر خواهد بود و به طور حتم رتبه ی بهتری در نتایج جستجو دریافت خواهد کرد. شاید تا به حال با خودتان فکر کرده باشید که در صفحه ی یک نتایج جستجو گوگل قرار دارید اما آمار بازدید کننده های شما کم است. این موضوع دقیقاً به سرعت سایت شما بر می گردد.
اگر بازدیدکنندگان وارد سایت شوند ولی بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد که وارد صفحه ی اصلی شوند به طور حتم صفحه سایت را می بندند. هر چه سرعت لود شدن صفحات بیشتر باشد به طبع کاربران و بازدیدکنندگان بیشتری را دریافت خواهید کرد و برعکس این موضوع هم صادق است اگر سرعت لود شدن صفحات کم باشد کاربران ناراضی تر خواهند بود و سایت شما را ترک خواهند کرد.

وقتی کاربران منتظر هستند که سایت شما بالا بیاید اگر سرعت آنقدر پایین باشد که مجبور شوند صفحه را ببندند مطمئناً گوگل هم از همین رفتار کاربران متوجه می شود که سرعت سایت شما پایین بوده است و در نتایج جستجویش رتبه ی پایینی را به سایت تان اختصاص می دهد.
نکته ی دیگری که باید مد نظر داشت این است که سرعت سایت هر چه بالاتر باشد روی ایندکس کردن ربات های گوگل هم تأثیر مثبت دارد به خاطر اینکه اگر قرار است در عرض ۱ دقیقه این کار انجام شود وقتی سرعت بالا باشد به ۵۰ ثانیه ارتقاء پیدا می کند و همین ۱۰ ثانیه روی افزایش رتبه ی سایت توسط گوگل تأثیر زیادی دارد. اما اگر سرعت پایین باشد و بخواهد تمام صفحات را مورد ایندکس خودش قرار دهد وقتی ببیند سرعت در حد انتظار نیست به طبع سایت تان را ترک می کند سایت های دیگر را مورد ایندکس خودش قرار می دهد.

 نکته ی چهارم: استفاده ی صحیح از نشانی اینترنتی یا همانURL ها

بهینه سازی و سئو سایت-URL چگونه توجه گوگل در مورد سئو را به سمت خود جلب کنیم؟

نشانی اینترنتی یا همانURL ها از اهمیت بالایی نزد گوگل برخوردار هستند. به خاطر اینکه نام سایت و همچنین موضوع مورد جستجو مطالب شما در آن قرار دارد URL ها اولین چیزی است که موتورهای جستجو را به سمت  خودش جذب می کند و اگر به صورت صحیح بهینه سازی نشود نمی تواند محتوای سایت را مورد بررسی قرار دهد..

اگر محتوایی را تولید کرده اید که به طور مثال در مورد بهینه سازی و سئو سایت است، سعی کنید از کلمات سئو یا بهینه سازی سایت استفاده کنید. موتورهای جستجو با دیدن این کلمات راحت تر می توانند محتوای شما را مورد بررسی قرار دهند و همچنین محتوای تولید شده را در دیتابیس خود ذخیره کنند تا اگر شخصی آنها را جستجو کرد در لیست جستجو نمایش دهد.

 

ویژگی و اهمیت این URL ها چیست؟

اشخاصی که در حوزه ی بهینه سازی و سئو سایت کار می کنند این مورد را می دانند که اولین قسمتی که،موتورهای جستجو مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند URL ها است به همین دلیل سعی می کنند از کلمات کلیدی که در محتوای سایت استفاده شده است در این قسمت هم استفاده کنند.

اما ویژگی های دیگری هم وجود دارد که به اختصار ۲ نمونه از آن را ارائه خواهیم داد:

ویژگی اول: اگر URL ها به خوبی بهینه شوند به طبع موتورهای جستجو هم راحت تر می توانند محتوای سایت را بررسی کنند و URL خوب نشان از محتوای خوب دارد.

ویژگی دوم: همان طور که در بالا گفتیم باید سعی کنید کلمات کلیدی که در متن محتوای تولید شده وجود دارد را در URL قرار دهید. این مورد در کسب رتبه در نتایج جستجو گوگل تأثیر فراوانی دارد.

بهینه کردن URL ها تأثیر زیادی در نتایج جستجو گوگل دارد و از این به بعد برای اینکه سئوی بهتری داشته باشید سعی کنید این مورد را در اولویت کاری خود قرار دهید.

نکته ی پنجم: سن و عمر دامنه ی سایت

بهینه سازی و سئو سایت-دامنه ی سایت چگونه توجه گوگل در مورد سئو را به سمت خود جلب کنیم؟

سن و عمر دامنه تأثیر زیادی روی سئو و همچنین رتبه بندی سایت در نتایج جستجو دارد. هر چه عمر دامنه بیشتر باشد به طبع احتمال و شانس اینکه نسبت به رقبای خود در نتایج جستجو در قسمت بالاتری قرار بگیرید خیلی بیشتر است.
برخی از مردم یک تصور اشتباه دارند و این است که تصور می کنند اگر دامنه ای که ۱۰ سال پیش خریداری کرده اند ولی هیچ سایتی روی آن قرار ندارد و فعالیتی نداشته اند و به تازگی اقدام به طراحی سایت کرده اند پس عمر دامنه باید ۱۰ سال باشد و در نتایج جستجوی گوگل باید در بهترین رتبه قرار بگیرد. اما این تصوری کاملاً اشتباه است. به خاطر اینکه گوگل از زمانی که دامنه شروع به کار می کند سن و عمر آن را ثبت می کند و مدتی طول می کشد تا بتوانید آن را در نتایج جستجو مشاهده کنید.

دو مورد در مورد عمر و سن دامنه وجود دارد که خیلی برای گوگل اهمیت دارد:

مورد اول: عمر و سن دامنه ی سایت از زمان ثبت تا زمان راه اندازی سایت است.

مورد دوم: تاریخ ثبت دامنه است. همان طور که در بالا گفتیم همه چیز از نظر گوگل اهمیت دارد و روی بهینه سازی و سئو سایت هم تأثیر زیادی دارد. به طور مثال اگر دامنه ی خود را به صورت سالانه تمدید کنید خُب به طبع گوگل پیش خودش فکر می کند این سایت به صورت بلند مدت نمی خواهد کار کند و همین مورد روی نتایج جستجوها هم تأثیر زیادی دارد.

اما اگر به طور مثال ۵ یا ۱۰ سال تمدید کنید گوگل این را متوجه می شود و سایت شما را به عنوان سایتی در نظر می گیرد که می خواهد به صورت بلند مدت کار کند و این مورد را مد نظر می گیرد و به طبع مطالب شما را در نتایج جستجویش در بهترین قسمت ها قرار می دهد.

نکته ی ششم: به لینک بیلدینگ ها اهمیت ویژه ای بدهید

بهینه سازی و سئو سایت-لینک بیلدینگ چگونه توجه گوگل در مورد سئو را به سمت خود جلب کنیم؟

لینک بیلدینگ ها همان لینک های داخلی هستند که یک محتوای جدید را به محتوای قدیمی لینک می دهند. این مورد روی ایندکس کردن مطالب توسط موتورهای جستجوی گوگل تأثیر زیادی دارد. زمانی که به مطالب جدید می رسد و یک لینک به مطالب قدیمی داده شده ربات های جستجوی گوگل این مورد را متوجه می شوند.

که یک مطلب قدیمی مشابه به همین موضوع از قبل وجود داشته است و در نتیجه در نتایج جستجو آن را قرار می دهد.

استفاده از لینک بیلدینگ ها مزیت های زیادی دارد که به اختصار بیان می کنیم:

  • مطالب قدیمی توسط مخاطبین مشاهده می شوند
  • ایندکس کردن مطالب قدیمی توسط ربات های گوگل راحت تر خواهد بود
  • مطالب قدیمی در نتایج جستجوی گوگل قابل مشاهده است
  • سرعت جستجو با توجه به نوع لینک سازی و کلمات کلیدی که قرار داده اید توسط مخاطبین بیشتر خواهد بود
  • لینک های داخلی سبب افزایش بازدید کننده خواهد بود

حالا که متوجه شدید که لینک های داخلی تا چه اندازه روی بهینه سازی و سئو سایت تأثیر دارند سعی کنید این مورد را با توجه خاصی مورد ارزیابی قرار دهید.

سخن آخر
هر اندازه که در مورد بهینه سازی و سئو سایت بدانید باز هم کم است به خاطر اینکه فاکتورهای گوگل بعد از مدتی تغییر می کند و چیزی که امروز قابل استفاده است ممکن است فردا قابل استفاده نباشد. اما این ۶ نکته ای که ارائه شد از مواردی است که خیلی از اهمیت ویژه ای نزد گوگل برخوردار است. این موارد را سعی کنید به خوبی اجرا کنید تا در بهترین نتایج گوگل قرار بگیرید.

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ