به یکی از مهمترین بخش این مطالب یعنی تولید محتوا جدید رسیدیم چیزی که نه تنها راز موفقیت سئو یک وب سایت است بلکه راز پیروزی یک سایت نیز می تواند باشد. بد نیست بدانید سایتی که ده تا محتوای جدید و منحصر به فرد داشته باشد از سایتی که هزاران محتوای تکراری و کپی دارد نزد گوگل و الگوریتم هایش با ارزش تر می باشد. تولید محتوا یکی از راه های مهم و مرتبط با لینک بیلدینگ در الگوریتم های جدید گوگل است که همان طورکه گفتیم در قانون ۲۰ ۴۰ ۴۰ ۴۰ در سئو و بهینه سازی سایت اهمیت دارد. راه های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که در این بخش به بیان آن ها می پردازیم .
یکی از رازهای مهم سئو تولید محتوای جدید و منحصر به فرد می باشد که متاسفانه در وب فارسی این اتفاق کمتر در حال رخ دادن است و اما بلعکس کپی کردن بسیار رایج می باشد. شاید بتوان گفت یکی از دلایل این کپی نوشتن ها نبود قانون کپی رایت در این کشور باشد و این باعث می شود سایت های فارسی بیشتر پنالتی می شوند. تولید مقالات جدید نسبتا کار سختی است اما بد نیست بدانید واقعا برای موفقیت سایتتان معجزه می کند. در این قسمت راه هایی به شما معرفی می کنیم
که می توانید برای سایتتان مقالات جدید تولید کنید.
۲ نکته مهم:
مصاحبه یکی از موضوعات مورد علاقه کاربران می باشد و تجربیات نشان داده است که همیشه از مصاحبات استقبال خوبی می شود. مجله های فارسی که به صورت دوهفته نامه یا ماهنامه چاپ می شند همیشه مصاحبه های خوبی را ترتیب می دهند که برای خود من به شخصه تجربیات جالبی بوده است. اما نمونه های موفق وب سایت هایی که با مصاحبه توانسته محبوبیت زیادی به دست آورند سایت های وبنا، وبلاگینا و ایران وب نیوز می باشند. اما راز موفقیت این مصاحبات چیست؟
از این تحولات بی نصیب نبود در واقع در سال های گذشته سرعت کم اینترنت سدی بر این قضیه بود، ولی امروزه سایت اشتراک ویدئو آپارات با رتبه ۰۷ ایران یکی از پربازدید کننده ترین سایت های فارسی کاملا نشان گر رشد ویدیو در اینترنت کشورمان می باشد. بد نیست بدانید لینک هایی که از شبکه های اشتراک ویدیو مثل یوتوب یا آپارت به سایت می آید بسیار باارزش است و کمک شایانی به بالا رفتن اعتبار یک سایت نزد گوگل می کند. به جز این مواره استفاده های زیاد دیگری می توان از ویدیو داشت برای مثال معرفی محصولات با ویدیو، معرفی بخش های سایت و راهنمایی کاربران و مهمتر این که ویدیو باعث می شود کاربران شما را ببینند و از هویت شما باخبر شوند در این صورت برای خرید از سایتتان به شما و شرکتتان بیشتر اعتماد می کنند.
به چه صورت برای وب سات خود ویدو بسازیم؟
ضبط ویدئو در دو حالت امکان پذیر است : ۱- استفاده از دوربین و ضبط سخنرانی و یا یک رویداد ۲-استفاده از نرم افزارهایی مثل captivate و camtasia برای ضبط تصاویر از صفحه نمایش و آموزش از این طریق.
در حالت اول ، به یک دوربین نسبتا با کیفیت نیاز دارید تا بتوانید ویدئوهای با کیفیتی تولید کنید . اگر سوژه ثابتی (مثل شخص در حال سخنرانی) دارید ، باید از یک سه پایه برای جلوگیری از لغزش دست استفاده کنید. دوربینهای امروزی از میکروفونهای نسبتا با کیفیتی استفاده میکنند ، اما اگر محیط پر سر و صدایی دارید و یا از کیفیت صدای دوربین خود راضی نیستید ، میتوانید از یک دستگاه برای ضبط صدا مثل تلفن همراه یا Ipod استفاده کنید.اما در حالت دوم ، شما به یک اتاق ساکت و یک میکروفون نیاز دارید. و این که واقعا حرفی برای گفتن داشته باشید میتواند به پیشرفت ویدئوی شما کمک کند. اما ویدئویی که از ابتدا تا انتها حرفهای تکراری داشته باشد، مسلما قابل قبول از طرف کاربران نخواهد بود.
تهیه دوربین و عکاسی آنلاین:
شاید باورتان نشود با یک دوربین ساده یا یک گوشی همراه به راحتی می توانید محتوای منحصر فردی برای سایت خود تولید کنید مثلا اگر در زمینه آرایشگری و گریم فعالیت می کنید می توانید از مدل های مختلف با کسب اجازه عکس بگیرید و در سایت خودمنتشر کنید، این دوربین را باید همه جا با خود همراه داشته باشید و عکس های متفاوتی در روز تهیه کنید یک نمونه موفق در این راستا می توان به خبرنگار آنلاین (امیر میرزایی)اشاره کرد که در تهیه خبرهای آنلاین و حتی برندسازی تنها با یک دوربین و داشتن یک صفحه در فیس بوک به موفقیت های خوبی دست یافته است.
https://www.facebook.com
اگر تولید محتوا با روش های بالا برایتان سخت می باشد می توانید با یک voice ساده اقدام به تولید محتوای آموزشی و … کنید. این روش نیز نزد کاربران محبوبیت زیادی دارد. همین حالا یک قلم و کاغذ بردارید حرف دلتان را برای کاربران بنویسید و با استفاده از برنامه jetAudio و یک voice یک پادکست صوتی برای کاربران سایت خود بسازید.
یکی دیگر از راه های تولید محتوا ساخت کتابچه های الکترونیکی می باشد. شما می توانید با مطالعه چند کتاب خلاصه ای از آن ها تهیه کنید به صورت یک کتاب در بیاورید حتی می توانید مطالب را به صورت گردآوری ارائه دهید. یعنی مطالب کتاب های دیگر را قرار دهید و منبع آن ها را در انتهای هر صفحه یا کتاب قرار دهید.
اما چگونه یک کتاب الکترونیکی تهیه کنیم؟
اولین قدم، بوجود آوردن فایلی از متن کتاب در برنامه های ویرایش متن نظیر Word Pad یا Microsoft Word است. توجه شود Word Pad و Word برنامه هایی هستند که در تمام سیستم ها موجود است.
قدم دوم، تبدیل فایل متن با فرمت doc یا هر فرمت دیگری به فرمت PDF که فرمت معمول کتاب های الکترونیکی است ، برای این کار از سایت شرکتAdobe مبتکر برنامه Acrobat و کتابهای Adobe مبتکر برنامه Acrobat و کتابهای الکترونیکی استفاده می کنیم ، در مرورگر صفحه http://createpdf.adobe.com باز می کنیم،برای استفاده از خدمات رایگان این سایت گزینه ی try it for free را انتخاب و در صفحه بعد کشور را انتخاب می کنیم ، صفحه بعدی فرم ثبت نام سایت است که در آن e-mail وارد شده به عنوان usar name در نظر گرفته خواهد شد . بعد از پر کردن فرم ثبت نام به صفحه بعدی انتقال یافته و در آن Convert a file را انتخاب می کنیم . در انتهای این صفحه گزینه ی … I accept را انتخاب میکنیم ، در صفحه بعد دوباره Convert a file را انتخاب می کنیم ، اینبار پنجره جدیدی باز می شود ، از گزینهBrowse فایل مورد نظر برای تبدیل را انتخاب می کنیم و Continue را انتخاب می کنیم ، در صفحه بعد از انتخاب Optimization Setting گزینه ی eBook را انتخاب می کنیم و از انتخاب Delivery Method گزینه ی Wait for PDF conversion browser را انتخاب می کنیم ، سپس دکمه Create PDF . حالا بعد از چند ثانیه PDF شما حاضر است ، برای مشاهده View PDF را انتخاب کنید .
گوگل چند روزی قبل از اپدیت نسخه ۲۲ الگوریتم پاندای خود خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه محتوای کوتاه ولی کاربردی می تواند در رتبه بندی بسیار تاثیر گذار باشد . در یکی از مقاله های منتشر شده توسط گروه وب برندینگ اعلام شده بود که سعی کنید همواره هر مقاله ای که تولید می کنید حداقل دارای ۵۰۰ کاراکتر باشد ، اما همانطور که میدانید گوگل هر روز برای اینکه بهترین نتایج را نمایش بدهد ، سعی می کند که خود را بر همه موارد مورد نیاز ، وفق دهد ، امروز دوباره نظر گوگل کمی تغییر کرده است .
گوگل به تازگی اعلام کرده است که مقاله های کوتاه حتی کمتر از ۵۰۰ کاراکتر هم می تواند در رتبه بندی یک سایت موثر باشد، شما با یک مقاله کوتاه می توانید به گوگل خود را اثبات کنید، فقط کافیست که از کلمات و جملاتی استفاده کنید که گوگل متوجه شود که مقاله شما مرتبط با سایت شما و کلمات کلیدی باشد . گوگل اعلام کرد که جدیدا، خزنده های ما ، نمی آیند تعداد کاراکتر های یک مقاله را شمارش کنند و بر اساس آن رتبه دهند، در صورتی که یک مقاله منتشر کنید که برای کاربران تاثیر گذار و جذاب باشد هرچند کوتاه و مختصر، گوگل می تواند رتبه خوبی به شما بدهد . به عنوان مثال ، شبکه اجتماعی توئیتر ، بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر به شما اجازه نمی دهد که متن وارد کنید ، شما اگر تولید محتوا ای حتی کمتر از ۱۴۰ کاراکتر کنید که کاملا کاربردی و مورد پسند کاربران باشد می تواند به رتبه شما کمک کنید ، گاهی اوقات یک مقاله بسیار کوتاه می تواند چنان در رتبه شما تاثیر گذار باشد که شاید یک مقاله بلند بالا برای شما چنین کاری را انجام ندهد . در این راه گروه وب برندینگ توصیه می کند که مطالب شما فقط بازنویسی یا کپی کاری نباشد ، بلکه منحصر به فرد و انحصار سایت شما باشد .