گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

سئو کار ها چه کسانی هستند؟

 ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

در این مقاله قصد داریم به صورت کلی انواع سئو و تکنیک هایی که سئو کار ها در پیش می گیرند را معرفی کنیم. با این مقاله شما می توانید راحت تر استراتژی سئو خود را برنامه ریزی کنید.پس با ما همراه باشید.

سئو کار ها چه کسانی هستند؟

Ways to fail in your SEO process.

سئو کلاه سیاهBlack hat SEO

زمانی که شما اقدام به راه اندازی یک سایت می کنید اگر هدف فقط و فقط کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجو باشد و برای رسیدن به این هدف سعی کنید قوانین موتورهای جستجو را دور بزنید و یا با استفاده از تکنیک های نامتعارف بخواهید ربات های موتورهای جستجو را منحرف کنید، اصطلاحا شما از روش های سئو کلاه سیاه در حال استفاده هستید.

به عنوان مثال فرض کنید یک برند تولید کننده مواد غذایی به جای تمرکز بر روی کیفیت محصولات خود در سوپر مارکت ها با پرداخت درصد سود بالاتر از فروشندگان بخواهد که مشتریان را هنگام خرید و انتخاب بین محصولات مشابه از برند های مختلف ان ها را کامل تشویق و ترغیب به خرید آن برند خاص بکنند. همین مثال در سئو سایت نیز دقیقا صادق است یعنی وب سایت ها با توجه به این موضوع که داشتن لینک در سایر سایت ها یکی از فاکتورهای مهم موتورهای جستجو برای امتیاز دهی بالاتر به وب سایت ها می باشد اقدام به خرید لینک در سایر سایت ها بکنند.

همان طور که اشاره شد مهمترین چیز برای موتورهای جستجو کاربرانشان هستند و مهمترین موضوع برای کاربرانی که از موتورهای جستجو استفاده می کنند نیز زمانشان می باشد یعنی می خواهند در کمترین زمان به دقیق ترین و کاملترین نتایج مربوط به جستجو های خود دست پیدا کنند، بنابراین موتورهای جستجو همیشه در تلاش هستند سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را پیدا کرده و جریمه کنند، جریمه هایی که باعث از بین رفته نتایج کسب شده این سایت ها و افت شدیددر نتایج جستجو خواهد شد.

 

سئو کلاه سفیدWhite hat SEO

در مقابل سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید قرار دارد یعنی روش ها و تکنیک هایی که فقط بر روی کاربران و مخاطبین سایت تمرکز دارند و به طور کامل قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو را رعایت می کنند. در استفاده از این روش شما می توانید مطمئن باشید که هیچ خطر و جریمه ای متوجه سایت شما نمی باشد اما دو نکته قابل توجه است یکی اینکه ناخواسته بسیاری از کارها و اقداماتی که مربوط به سئو کلاه سیاه است را ممکن است در سایت خود انجام دهید و دیگر اینکه صرفا با تکنیک های سئو کلاه سفید برای بسیاری از موضوعات پرمخاطب و رقابتی به نتیجه نخواهید رسید و نخواهید توانست جایگاهی در صدر نتایج جستجو پیدا کنید و اینجا است که سئو کلاه خاکستری به وجود می آید که درحقیقت بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید قرار می گیرد. سئو کلاه سفید تکنیک ها و روش های استانداردی که موتورهای جستجو خود نیز آن ها را مشخص کرده اند و آن ها را به عنوان قسمتی از یک طراحی خوب و استاندارد به حساب می آورند.

 

سئو کلاه خاکستریGray hat SEO

سئو کلاه خاکستری در حقیقت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار دارد.

فرض کنید شما می خواهید در آزمون کنکور دانشگاه ها شرکت کنید، یک راهکار این است که صرفا کتب و منابع درسی معرفی شده را مطالعه کنید، روش دیگر نیز این است که در کنار مطالعه دقیق منابع درسی از کلاس های کمک آموزشی، تکنیک های تست زنی و… استفاده کنید. )البته این یک مثال است و شرکت در کلاس های کمک آموزشی و آشنایی با تکنیک های تست

زنی و .. خلاف قوانین سازمان سنجش نمی باشد)

در سئو کلاه خاکستری، نه %۱۰۰ طبق قوانین موتورهای جستجو حرکت می کنیم و نه برخلاف آن ها، یعنی با توجه به احترام به قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو و رعایت آن ها بر روی نکات و فاکتورهایی که برای رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجو مهم می باشد تمرکز می کنیم و بدون اینکه بخواهیم از این نکات سوء استفاده کنیم از آن ها جهت بالا بردن رتبه سایت خود کمک می گیریم.

رایج ترین مثالی که در این خصوص وجود دارد لینک های خارجی سایت می باشد، گوگل صراحتا اعلام می کند که شما نباید اقدامی جهت گرفتن لینک برای سایت خود بکنید به خصوص خرید لینک )به دیگران پول بدهید تا لینک سایت شما را در سایت خود منتشر کنند( اما از آنجایی که یکی از فاکتورهای مهم در سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو تعداد و کیفیت لینک های است که سایر سایت ها به ما داده اند، بنابراین ما منتظر نمی نشینیم که سایر سایت ها به ما لینک بدهند بلکه خود برای گرفتن لینک از سایر سایت ها اقدام می کنیم.

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی
مهدی
5 سال گذشته

سلام بسیار مقاله خوبی بود

گفتگو از طریق واتس آپ