گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

معرفی روش های اصولی و بدون خطر بک لینک گرفتن از ویکی پدیا

 ۱۵ تیر ۱۳۹۸

از انجایی که ویکی پدیا یکی از معتبر ترین سایت های دنیا است گرفتن فقط یک بک لینک از آن میتواند برای سایت شما امتیاز و ارزش خیلی زیادی به همراه داشته باشد  ؛ با اینکه این سایتِ بسیار معتر در دادن بک لینک ها ، حساسیت زیادی به خرج میدهد اما شما میتوانید با انجام دادن یک سری از کار ها که در ادامه آن ها را با هم برسی میکنیم ؛ خطرات و حساسیت بک لینک گرفتن از ویکی پدیا را به حداقل برسانید و با خیال راحت از ویکی پدیا بک لینک بگیرید .

 

چرا ویکی پدیا تا این حد مهم و با ارزش است که حاظر هستیم مقدار زیادی وقت و انرژی بگذاریم تا از آن بک لینک بگیریم ؟

۸ علت با ارزش بودن ویکی پدیا :

  • دارای محتوای بسیار طولانی و زیاد
  • خالی از هر گونه محتوای کپی شده ( در صورت کپی بودن محتوی ، لینک منبع نیز ذکر شده است )
  • لینک سازی داخلی به شدت قدرتمند
  • CTR ( نرخ بازگشت ) بالا در همه ی زمینه ها
  • پایین بون نرخ پرش (bounce rate)
  •  ارتباط محتوایی میان صفحات
  • دارای لینک های خارجی بسیار کم ، در مقایسه با لینک های داخلی
  • تعداد بسیار بالای بک لینک های طبیعی

حال که دلایل اهمیت فوق العاده بالای ویکی پدیا را مرور کردیم بهتر است برویم سراغ دو پیش نیازی که شما به وسیله ی آن ها میتوانید از سایت ویکی پدیا بک لینک بگیرید :

۱ . حس مسئولیت نسبت به ویکی پدیا !

همان طوری که یک مادر بدون چشم داشتی از فرزندش ، در قبال او احساس مسئولیت میکند و تنها به فکر پیشرفت اوست ؛ شما هم باید قبل از هر چیز دیگری در قبال ویکی پدیا احساس مسئولیت کنید !

حال شاید برایتان سوال باشد که احساس مسئولیت در قبال این وبسایت یعنی چه ؟

به ویکی پدیا احترام بگذارید ! ویکی پدیا به شما امکان ویرایش تمامی مطالبش را داده  است و شما باید از این دسترسی گسترده ، فقط و فقط در جهت بالا بردن سطح  علمی این فضا استفاده کنید و به هیچ وجه فضای علمی آن را خراب نکنید ؛ حتی اگر شما استاد بک لینک و اسپم ساختن هستید بهتر است این مهارتتان را در ویکی پدیا به کار نبرید زیرا ویکی پدیا اصلا شوخی ندارد و با قاطعیت با شما برخورد خواهد کرد .

پس شما باید هر از چندگاهی مطالبی را بدون نیت بک لینک و لینک گرفتن ، ویرایش کنید تا اعتارتان را در ویکی پدیا افزایش دهید .

با رعایت کردن نکاتی که در بالا بررسی کردیم  شما ۴۰% راه به ظاهر سخت و ریسک پذیر لینک سازی در ویکی پدیا را رفته اید.

۲ . تولید محتوای مرجع :

پیش نیاز دوم ، داشتن محتوای مرجعی است که به عنوان رفرنس قابل استفاده باشد .

 دو راهکار اسفاده از محتوی مرجع  برای بک لینک گرفتن بدون خطر :

  • اگر شما اهل استفاده ی دائم از ویکی پدیا باشید حتما به مقالات کوتاهی در ویکی پدیا که تنها از چند خط تشکیل شده اند بر خورده اید و اگر کمی دقت کرده باشید، تصویر زیر را در پایین این گونه مقالات به یاد می اورید:

ویکی پدیا - مقالات خرد  معرفی روش های اصولی و بدون خطر بک لینک گرفتن از ویکی پدیا

حال که ویکی پدیا از شما درخواست گسترش مطالبش را دارد بهترین وقت است تا شما یکی از مقاله های خرد مرتبط با محتوای مرجع خود را پیدا کنید و طبق خواسته  ویکی پدیا آن مقاله را گسترش دهید ؛ فقط در نظر داشته باشید که اگر قصد  copy – paste  کردن محتوای مرجع خود را ندارید سعی کنید حتما قسمتی از مقاله ، عیناََ مشابه محتوای مرجعتان باشد و در اخر با خیال راحت لینک محتوای مرجع خود را به عنوان منبع در انتهای مقاله قرار دهید .

با این روش شما هم در قبال ویکی پدیا احساس مسئولیت کرده اید و هم سطح علمی آن را بالا برده اید همچنین به یک صفحه ی خارجی معتبر ، که شامل محتوای مرجع است بک لینک داده اید پس بک لینک شما از هر جنبه ای نزد ویکی پدیا معتبر است .

 

  • شاید هنگام گشتن در بین مقالات ویکی پدیای فارسی چشمتان به تصویر زیر افتاده باشد ، دیدن این تصویر میتواند حکم یک چراغ سبز را  در بک لینک سازی برای شما داشته باشد

ویکی پدیا - نیاز به منابع بیشتر معرفی روش های اصولی و بدون خطر بک لینک گرفتن از ویکی پدیا

خود ویکی پدیا از شما میخواهد تا مقاله مورد نظر را به یک منبع مناسب ارجاع دهید ، اگر شما یک همچین مقاله ای را به محتوای مرجع خود لینک بدهید ، کم خطرترین راه بک لینک گرفتن از ویکی پدیا را انتخاب کرده اید و احتمال حذف شدن بک لینک خود را به صفر رسانده اید .

 

روش عملی بک لینک گرفتن از ویکی پدیا :

اگر دو روش بالا برای بک لینک گرفتن از ویکی پدیا به کارتان نیامده است نگران نباشید ، شما با داشتن دو پیش نیازی که در بالا  برسی کردیم به راحتی می توانید از این وبسایت معتبر بک لینک بگیرید فقط کافی است به دنبال مقالات مرتبط با محتوای مرجع خود باشید و بعد از پیدا کردن این مقالات پس از کامل تر کردن مقاله به وسیله ی محتوی مرجع خود ، لینک خود را در قسمت لینک های خارجی قرار دهید

 

لینک سازی ای به رنگ خاکستری !

لینک گرفتن از ویکی پدیا که یک سایت محبوب از دید گوگل می بایشد یکی از روش های لینک سازی کلاه سفید است زیرا که این سایت با توجه به الگوریتم های تعریف شده ، افرادی که قصد لینک بیلدینگ را در داشته باشند به صورت اتوماتیک شناسایی کرده و لینک های این کاربران را حذف میکند ؛ توصیه میشود که ابتدا به صورت کاملا اصولی در این سایت لینک سازی کنید (  نهایتا یک تا دو لینک ) و سپس با خرید لینک ، برای صفحاتی از ویکی پدیا که از انها بک لینک گرفته اید میتوانید ارزش این صفحات را بالا برده و در نتیحه سئو ی اصولی تری را با این روش به دست بیاورید .

 

دقت بیشتر !

با اینکه تمامی روش هایی که اکنون بررسی کرده ایم جز روش های کاملا اصولی و بی خطر بک لینک گرفتن از ویکی پدیا بوده است اما دو حرکت اشتباهی که در زیر ذکر شده است میتواند باعث شوید که بک لینک گرفتن اصولی شما یک حرکت اسپم گونه به حساب بیاید :

  1. محتوی ها را پشت سر هم ویرایش نکنید و به یک باره لینک خود را در تمامی ان ها قرا ندهید ؛ زیرا برای مثال اگر شما ۶ محتوی را پشت سر هم ویرایش کرده و در تمامی آن ها لینک خود را قرار ذهید به احتمال زیاد ویکی پدیا این روند تکراری را یک اسپم سازی به حساب اورده و لینک هایتان را حذف میکند .
  2. اگر میخواهید که بک لیک شما به دلیل اسپم بودن از ویکی پدیا حذف نشود ، پشت سر هم لینک خود را در صفحاتی که آن ها را ویرایش نکرده اید قرار ندهید .

 

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ