گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

اصول اساسی سئو سایت

 ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

اصول اساسی سئو اصول اساسی سئو سایت

اصول اساسی سئو سایت

با سلام، با مطلب دیگری در مورد اصول اساسی سئو در خدمت شما همراهان عزیز هستیم اگر شما نیز از کسانی هستید که کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده اید ولی هنوز قصد استخدام یک متخصص سئو را ندارید و هدف شما بهینه سازی سایتتان برای موتورهای جستجو ، مخصوصا گوگل می باشد بهتر است در ابتدا مطالبی که چندی پیش بر روی سایت قرار گرفته است را مطالعه کنید :

قبل از اینکه سراغ اصل مطلب برویم یک جمله که خیلی از سئو کارها میگویند را نقل قول کنم “بهترین محل برای دفن یک جسد صفحه دوم گوگل است!” این جمله خودش به تنهایی اهمیت سئو و بهینه سازی وبسایتتان را نشان میدهد؛ حال به سراغ مطلبی که امروز برایتان آماده کرده ایم میرویم: جان راگنرود، کارشناس سئو و بازاریابی آنلاین در کتاب خود ،  با عنوان “راهنمای نهایی برای بهینه سازی وبسایت شما”، نشان میدهد که چگونه وبسایتی مفید داشته باشید و در جستجوی گوگل به رتبه های بالا دست بیابید. در این مطلب قصد داریم به صورت اجمالی و خلاصه به آموزش نحوه بهینه سازی سایتتان بپردازیم .

هدف از بهینه سازی موتور جستجو این است که نه تنها عنکبوت های موتور جستجو، سایت و صفحات شما را پیدا کنند، بلکه به صفحه ی مربوطه رتبه ی بالایی بدهند تا در صدر نتایج موتور جستجو دیده شود. فرآیند بهینه سازی و سئو ، فرآیندی یک باره نیست بلکه به بررسی و نگهداری ، تنظیم کردن ،  آزمودن و نظارت مداوم نیاز دارد .
در ادامه مطلب به بررسی ۴ مرحله اصول اساسی سئو که برای سئو سایتتان ضروری است می پردازیم :

مرحله ۱ : تجزیه و تحلیل بازار هدف

  • تجزیه و تحلیل وبسایت : تجزیه و تحلیل متا ها، کلیدواژه ها، کدها و متن قابل مشاهده به منظور تعیین اینکه وضعیت شما تا چه اندازه برای موتورهای جستجو مطلوب است. مثلاً در یک صفحه در مقایسه با متن، چقدر کد دارید؟ برای بررسی این مورد ، سایتها و سرویسهای مختلفی فعالیت میکنند که از جمله آنها میتوان به وبسایت “اسمال سئو تولز” اشاره کرد. برای استفاده از سرویس وبسایت مد نظر تنها کافیست لینک وبسایت خود را در قسمت جستجو وارد نمایید و سپس نسبت کد به متن خود را مشاهده کنید .

 

  • تجزیه وتحلیل رقابتی : بررسی کلیدواژه های محتوایی و رتبه های فعلی وبسایتهای رقیب در موتور جستجو جهت تعیین یک راهبرد مؤثر برای رسیدن به جایگاه مناسب در موتور جستجوی موردنظر. برای شروع میتوانید کلید واژهه ایی را که قصد رقابت در آنها را دارید در گوگل سرچ نمایید، سپس سایتهایی که در صفحهی اول نمایش داده میشوند را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید برای اینکار میتوانید از ابزارهایی مثل و http://www.keywordspy.com استفاده کنید .

 

  • مشخص کردن کلیدواژه هدف : ایجاد فهرستی اولویت بندی شده از واژه های جستجوی موردنظر که به پایگاه مشتریان و بخش بازار شما مربوط میشوند، برای اینکار بهتر است از اطرفیانتان بپرسید برای جستجوی کسب و کار شما در گوگل چه مواردی را جستجو میکنند و سپس تمرکز خود را بر روی مهم ترین آنها بگذارید .

مرحله ۲: جستجوی کلیدواژه و توسعه

  • تجزیه و تحلیل کلیدواژه : از میان لیست کلیدواژه هایی که در مرحله قبل فهرست کردید، فهرست حاوی کلیدواژه ها و عبارات اصلی و مد نظرتان را شناسایی کنید ، فهرست های رقبا و دیگر منابع مرتبط را مرور نمایید ، سعی کنید با استفاده از لیست کلیدواژه های اساسی که در اختیار دارید فضای رقابت در هر کلید واژه را بیابید ، کلیدواژه ها و عبارات، جمع ها، مفرد ها و غلط های املایی ( اگر کاربران جستجو اغلب کلیدواژهای را غلط مینویسند، می بایست آن را شناسایی کرده و به کار ببرید به طور مثال اگر عبارت “یهلهنشمش” را جستجو نمایید وبسایت دیجی کالا را در نتایج جستجو مشاهده میکنید.) را اولویت بندی کنید . لطفاً به خاطر داشته باشید که گوگل سعی خواهد کرد واژه ی موردنظرتان را اصلاح کند، پس با دقت از آن استفاده کنید .

 

  • ارزیابی رتبه بندی پایه :  باید بدانید درحال حاضر در چه جایگاهی هستید تا رتبه بندی آینده ی خود را به درستی ارزیابی کنید. برای شروع این فرآیند، با یک برگه ی ساده ی اکسل کار خود را آغاز کنید. در آغاز ، بررسی را هفتگی انجام دهید. وقتی روی روال افتادید، بررسی را هر ۳۰ یا ۴۰ روز انجام دهید. باید شاهد پیشرفت در ترافیک وبسایت خود باشید . ما رتبه بندی را نیز به عنوان یک شاخص مهم ، در اصول اساسی سئو در نظر می گیریم .

 

  • اهداف و مقاصد : اهداف خود را از قبل به روشنی تعریف کنید تا بتوانید چشم انداز درستی نسبت به آنچه قرار است به آن برسید داشته باشید لازم نیست این مرحله را سخت بگیرید، اما از این مرحله نگذرید چرا که یکی از اصول اساسی سئو  می باشد . مثلاً تصمیم دارید ترافیک وبسایت خود را از پایه ی فعلی ۳۰۰ بیننده در روز به ۶۰۰ بیننده در طول ۳۰ روز آینده برسانید یا شاید بخواهید نرخ تبدیل فعلی خود را در بازه ی زمانی مشخصی از یک درصد به دو درصد بهبود ببخشید. برای این کار بهتر است در ابتدا به بررسی صفحاتی از وبسایتتان که پتانسیل بیشتری برای جذب مشتری یا بازدید دارند ، بپردازید  میتوانید از سرویس وبمستر گوگل استفاده نمایید، در قسمت Impressions که خود در قسمت Search Analytics  است ، میتوانید عباراتی را که دیگران در گوگل با جستجوی آن سایتتان را مشاهده کرده اند ببینید .

مرحله ۳: بهینه سازی محتوا و انتشار آن

  • عنوانی که برای صفحات و مطالب انتخاب می کنید بسیار مهم اند، سعی کنید عناوینی را انتخاب کنید که در موتورهای جستجو بیشتر مورد جستجو قرار میگیرند، لازم نیست عنوانتان کاملا مشابه آنها باشد! برای اینکار نیز میتوانید از برنامه های مختلفی استفاده نمایید ، یکی از این سرویسها Google Ads میباشد که میتوانید جایگاه کلمات برتر را با استفاده از آن بیابید .

 

  • کلید واژه های خود را مشخص کنید، لازم است بدانید گوگل همانند قدیم به کلیدواژه ها اهمیت زیادی نمی دهد ، پس سعی کنید تعداد کمی کلیدواژه ی مناسب را برای هر مطلب ایجاد نمایید و به ضروری ترین کلیدواژه ها بسنده کنید! زیرا ایندکس تگهای زیاد و بالا رفتن تعداد ایندکسهای شما در گوگل ، لزوما به نفع شما نیست !

 

  • کلیدواژه های منتخب عنوان شده در قسمت قبل را در محتوای موجود در صفحات موردنظرتان بگنجانید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل پیشنهادی ، مبنی بر وجود یک تا سه کلیدواژه به ازای هر صفحه محتوا را اعمال کرده و جهت تکمیل این فهرست، صفحات بیشتری اضافه کنید . مطمئن شوید کلمات مربوطه طوری اعمال شده اند که به شکل طبیعی حاوی کلیدواژه های شما باشند. این کار به موتورهای جستجو کمک میکند به سرعت بفهمند این صفحه درباره ی چیست. داشتن رویکرد طبیعی نسبت به این کار، بهتر جواب می دهد. در گذشته گنجاندن ۱۰۰ تا ۴۰۰ کلمه در یک صفحه توصیه می شد در حالی که آزمایشهای بسیاری نشان میدهند که صفحات حاوی ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه میتوانند از صفحات کوتاه تر پیشی بگیرند .

 

  • نقشه سایت های جدیدی برای گوگل تهیه کنید. بایگانی کردن وبسایتتان را برای موتورهای جستجو ساده تر کنید. هر دو نسخه ی XML و HTML را ایجاد نمایید. نسخه ی HTML قدم اول است. نقشه سایتهای XML میتوانند به سادگی از طریق ابزارهای وبمستر گوگل ارائه شوند .
    میتوانید از افزونه های زیادی که در این جهت ساخته شده است استفاده کنید ، پیشنهاد ما به شما افزونه ی XML Sitemap Generator for WordPress می باشد که می توانید با جستجوی آن در قسمت افزونه ها به راحتی آن را نصب و فعال نمایید .

مرحله ۴: آزمایش کردن و سنجش مداوم

  • آزمایش و ارزیابی وبسایت : رتبه بندی های موتور جستجو و ترافیک وب را تجزیه و تحلیل کنید( میتوانید از فایل اکسلی که تهیه کردید استفاده نمایید ) تا اثربخشی برنامه ها و افزونه هایی را که نصب کرده اید تعیین کنید ؛ نتایج تغییرات را بیازمایید و تغییرات ردیابی شده را در یک صفحه گسترده ی اکسل و یا هر چیزی که با آن راحت هستید ، نگهداری کنید. شما میتوانید از این لیست به مواردی از جمله کارا بودن یا نبودن افزونه و روش استفاده شده پی ببرید و اقدامات لازم را انجام دهید .

 

  • حفظ و نگهداری : سعی کنید در استفاده از کلیدواژهها و عناوین مطالبتان به روز باشید! در غیر این صورت هر لحظه امکان دارد سایت های دیگر که به روز تر هستند جایگاه شما در گوگل را تصاحب کنند و باعث افت شدید آمار بازدید سایت شما شوند. به علاوه لازم است برای لینک هایتان استراتژی خاصی داشته باشید! اینکه در یک مطلب چه میزان لینک داخلی و خارجی باید قرار داشته باشد، یا اینکه چگالی انکر تکستهای شما به چه صورت است را باید در استراتژی لینک هایتان اعمال کنید و با بازنگری و ویرایش آن به بهترین حالت ممکن دست یابید .

با درنظر گرفتن ۴ مرحله اصول اساسی سئو و با دانستن تکنیک های سئو می توانید سایت نوپای خود را به بهترین نحو بهینه سازی کرده و در موتور جستجوی گوگل به رتبه ی قابل توجهی دست یابید . 

 

اگر قسمتی از مقاله ی اصول اساسی سئو را متوجه نشده اید یا به هر دلیلی راهنمایی بیشتری نیاز داشتید ، میتوانید از طریق کامنت سوالاتان را با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن ها جواب بدهیم . یادتان نرود سئو یکی از اساسی ترین موارد و ملزومات یک سایت است پس جمله ی اول این مقاله را فراموش نکنید و برای سئو سایتتان همین الان اقدام کنید.

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ