گروپ دیزاین | ارائه دهنده خدمات نوین

استفاده از استراتژی رقیبان برای توسعه کسب و کار خود

 ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

توسعه کسب و کار استفاده از استراتژی رقیبان برای توسعه کسب و کار خود

در هر زمینه شغلی چه در دنیای واقعی چه در دنیای مجازی این امکان وجود دارد که افرادی قبل از شما آن کار را انجام داده باشند یا در آن زمینه فعالیت کرده باشند . حضور رقیب ، برای هر کسی ممکن است خوشایند نباشد و هر کس دوست دارد در حوزه کار خود منحصر به فرد و اولین نفر باشد. اما اگر کمی تأمل کنید میبینید که داشتن رقیب زیاد هم بد نیست و یا اینکه قبل از شما کسی کسب و کاری مرتبط با شما آغاز کرده است ، نارحت کننده نیست چرا که مسیر را برای شما هموار تر ساخته و می توانید با این دید به توسعه کسب و کار خود رونق بیشتری ببخشید و بسیار موفق تر و حرفه ای تر ، در کار خود پیش بروید . در زمینه کسب و کار بخصوص کسب و کار اینترنتی همیشه حضور رقیبان می تواند درس بزرگی برای شما باشد ، به شرط آن که هوشمندانه از حضور آنها استفاده کنید. در ادامه به چند نکته کلیدی در مورد تقلید از رقیبان در راستای بازاریابی و توسعه کسب و کار اینترنتی می پردازیم .

 یکی از ایده های تولید محتوا

توسعه کسب و کار استفاده از استراتژی رقیبان برای توسعه کسب و کار خود

استفاده از تجربیات افرادی که ایده ی شما را پیش تر از شما اجرا کره اند ، میتواند سکوی پرتابی برای بهبود و توسعه ی کسب کار شما باشد ؛ بدین شکل که شما میتوانید محتوا هایی که این افراد تولید کرده اند را بازسازی کرده و برای تولید محتوا خود از آن ها الهام بگیرید ؛ از آن جایی که نوشتن یک مقاله و محتوا در ابتدای شروع کار بسیار سخت است ، استفاده از محتوای رقیبان این کار را آسان تر می کند به شرط آن که نخواهیم محتوای آنها را کپی کنیم چرا که این کارِ کاملا غیر حرفه ای ،  نتیجه معکوس و زیان آوری برای ما به همراه خواهد داشت.

 لینک سازی

توسعه کسب و کار استفاده از استراتژی رقیبان برای توسعه کسب و کار خود

با استفاده از سایت Moz.com وAHREF.com و خرید اکانت از آن ها می توانید سایت هایی که به رقبای شما لینک ارسال کرده اند را شناسایی کرده و بر همین اساس تاکتیک لینک بیلدینگ خود را پی ریزی کنید.

دستبرد به فالوور ها

توسعه کسب و کار استفاده از استراتژی رقیبان برای توسعه کسب و کار خود

در زمینه های شغلی یکسان پیش می آید که مخاطبینی ، هم به فعالیت شما و هم به فعالیت رقبایتان علاقمند باشند و همزمان هر دوی شما را دنبال کنند ؛  وجود مخاطبین مشترک با رقبایتان در شبکه های اجتماعی امری عادیست. اما چگونه میتوانید تعداد قابل توجهی از کاربران رقیبانتان را ، ترغیب به دنبال کردن صفحه ی کسب و کار خود کنید ؟! می توانید هشتگ های یکسان با رقبایتان بگذارید تا هنگام نمایش پست های آن ها ، پست های شما هم نمایش داده شوند ، و یا به فالوورهایشان request دهید ؛ همچنین می توانید با توجه به نظرات کاربرانشان در کامنت ها ، محتوایی مورد علاقه آن ها را پیدا و تولید کنید تا کاربران صفحه آنها جذب شما شوند . برداشتن این قدم های کوچک به مرور زمان در توسعه کسب و کار شما تاثیر چشم گیری خواهد داشت .

استفاده از نقاط ضعف

توسعه کسب و کار استفاده از استراتژی رقیبان برای توسعه کسب و کار خود

در این قسمت در پی نقاط ضعف رقیب ، برای خود نقاط قوت ایجاد کنید؛ در قسمت هایی که رقیب مشکل دارد آن را برای خود رفع کنید و خیلی قوی تر ، در آن زمینه ظاهر شوید ؛ همچنین از بازار دست نخورده استفاده کنید با این قابلیت در سطح گسترده تری فعالیت می کنید. شما می توانید با به کارگیری ابزار های موجود در اینترنت بسیاری از فعالیت های رقیب را آنالیز کرده و نقاط ضعف آنها را بیابید و به درستی از آن استفاده کنید . مثلا اگر رقیب در یک کلمه کلیدی موفق نیست شما در آن موفق شوید یا اگر از توییتر استفاده نمی کند شما خیلی وسیع تر در آن زمینه فعالیت کنید.

ایجاد تعاملی دوستانه با رقیب

توسعه کسب و کار استفاده از استراتژی رقیبان برای توسعه کسب و کار خود

رقیب در دنیای بازاریابی اینترنتی گاهی می تواند حتی دوست شما باشد ! می توانید پست ها و بلاگ های یکدیگر را با هم به اشتراک بگذارید به یکدیگر لینک بدهید و یکدیگر را حمایت کنید.

تحلیل استراتژی ها

توسعه کسب و کار استفاده از استراتژی رقیبان برای توسعه کسب و کار خود

این بخش سخت می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد اما نتیجه مطلوبی برایتان به همراه دارد. اینکه به تحلیل و بررسی تمام استراتژی های بازاریابی و توسعه کسب و کار اینترنتی رقیب خود بپردازید و اینکه بدانید چه نوع مطالبی برای رقیبتان بازده بهتری داشته و کدام یک نداشته است ، قطعا برای شما کارآمد خواهد بود.

 

 

0 0 vote
Article Rating
مشترک ها
به من اطلاع بده
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
گفتگو از طریق واتس آپ